Flottakonferencia - Tanpálya módra

2016. 09. 21. 10:09

Sokszor biztosítottuk létesítményünket helyszínként, sokszor részt vettünk vendégként, vagy előadóként ilyen témájú konferenciákon, de most először a szervezésnél is bábáskodtunk. Ebben a prímet egy szakavatott csapat vitte, az Az Autó csapata Dallos Dávid és Karner Miki vezetésével.  A tervezett „családias” létszámhoz ideális helyszín volt a Groupama Tanpálya, mind az elméleti előadások, kerekasztal beszélgetések, mind az azt követő autó tesztek szempontjából. A konferencia moderátorai a Nelson Flottalízing cégvezetője Bertalan Gabi és Karner Miki teljes sikerrel mozdította ki az elmének szánt mondanivalókat az „előadok-prezentálok” stílusból. 



Közvetlen hangulat, őszinte kérdések és válaszok jellemezték a délelőttöt. Bemutatkozott a Nelson Flottakezelő, hallottuk az OMV szakemberét, megismertünk egy profi szélvédő javító-gyártó céget, kavicsok elleni fóliás védelmet, a gázautósok klaszterének elhivatott vezetőjét. A fenntartható mobilitás szellemében szólaltunk meg mi is a takarékos vezetési tréningek tapasztalatait megosztva. Aztán jött egy pezsgő vitafórum az elektromos mobilitás témájában, ami manapság egy magára valamit is adó flottakonferencián kihagyhatatlan. Parázslott a hangulat, az előirányzott 20 perc bizony szűkösnek bizonyult. Újfent kiderült, hogy erős a hit, de sok a tévhit az elektromos autókkal kapcsolatban. Az utolsó előadást egy kibontakozó üzletág, a carsharing jegyezte. A vendégek között volt Kőváry Barna is, aki versenysportból hozott tapasztalatival, kiválóan hozzájárult a könnyed és jó hangulatú légkörhöz. 



Itt már pallérozott elmével, de korgó gyomorral indultunk ebédelni. A lent várakozó busz azonban nem mindennapi produkcióval lepte meg a bátrakat. 8 tonnás csapatás vette kezdetét a Tanpálya lejtős műgyantáján. Néhány kemény forgás után Kolozsvári Tóni instruktorunk tapsvihar közepette nyitotta ki az ajtókat.
Ebéd után a gyakorlati élményeké volt a főszerep, abból pedig volt bőven.  A rántópad mindig nagy kihívás, de az alattomos felületváltásokkal fűszerezett szlalom-időmérés is népszerű volt. Az off-road instruktorunk Gál Peti terepjárójából is széles vigyorral szállt ki mindenki, a „Bolond Golf” pedig a vezetéskor megszokott mozgáskoordinációnkat csapta orcán – valamennyiünk nagy derültségére. A Continental minden hárombetűs segédelektronikával felvértezett kétütemű Trabantjának a volánjánál elsőként ki mást is láthattunk, mint Kővári Barnát, szemében a nosztalgia és az elismerés fénye izzott, ahogy beröffentette a kéthengerest. Volt vadonatúj SsangYong modell, CNG-s Audi, elektromos Renault Zoe, az Isuzu D-Max pedig a terepes tudását is bemutathatta.
Mi nagyon élveztük, így elhatároztuk, hogy jövőre ugyanitt veletek…és persze másokkal is.