Sikerrel zárult a második Tanpályás workshop

2017. 05. 18. 12:10

A tavaly őszi első saját szervezésű workshopot hagyományteremtő céllal rendeztük meg. A résztvevők visszajelzései és saját tapasztalataink alapján megérte a befektetett energiát, sőt már a bővítési lehetőségeken törtük a fejünket. Arra jutottunk, hogy kis létszámú „családias” jelleget és a szakmai beszélgetések fél napos időtartamát megtartjuk, inkább az évi egy alkalmat bővítjük még eggyel. Ennek eredményeként a második eseményt 2017. május 9-én rendeztük meg..

Elsőként a közönség egy flottakezelőt ismerhetett meg, a NextAuto-t, akik nemcsak magukat mutatták be Petrányi Zoltán tulajdonos és Boros Gábor cégvezetőn keresztül, de ügyfelei is megszólaltak, összevetve a korábbi és a jelenlegi partneri tapasztalataikat a flottakezelésben. 



 Másodikként Szabó András, az iData tulajdonosa villantotta fel a flottakövetésben rejlő informatikai megoldások jelenét és jövőjét, bemutatva a hagyományos megoldások mellett a vezetési stílus elemzés általuk fejlesztett lehetőségeit.
Harmadikként Katona Csabát, a Tanpálya Kft. Off-road vezető instruktorát invitálta beszélgetésre a rendezvény moderátora, Kőváry Barna. „Az off-road nemcsak élmény…” kezdte Csaba a mondandóját és kitért a céges pick up járműveket használó ügyfelek tréningezésén gyűjtött tapasztalatokra, a terepképességek megfelelő használatát érintő hiányosságokra. Pandur Imre is bekapcsolódott a csevegésbe a Magyar Posta Zrt. részéről, mint a vállalat flottakezelésért felelős munkatársa. Megosztotta velünk meglátásait, hiszen ők új beszerzésű Mahindra típusú pick up járművekre kértek a Tanpályától tréninget.
Rövid szünet után két műszaki jellegű előadást élvezhettünk. Először Bajok Gábor emelkedett szólásra a MOTUL képviseletében, aki az egyre jobban terjedő duplakuplungos automata váltók megfelelő kenésének fontosságára hívta fel a figyelmünket.



Ezt követte Pollák Péter (Michelin Hungária Kft.) beszámolója, aki a gumiabroncsok használati idejét járta körül a közlekedésbiztonság és a gazdaságosság szempontjait alapul véve. Érdekes adatok, meglátások és kérdések hangoztak el a profilmélység és a gumi korával kapcsolatban.
Sokunknak meggyűlt már a baja közúton a hirtelen felbukkanó vaddal. Ezt a témát jártuk körbe, melyhez segítségül hívtuk Matyó Csabát, a Tanpálya egyik instruktorát, aki a baleseti helyszínelő szemszögéből tekintett az eseményre, dr. Heltai Miklóst (SZIE Vadvilág Megőrzési Intézet), aki a vad oldaláról közelítette meg a történetet, és Szabó Imrét a Groupama részéről, aki a probléma jogi és biztosítási vetületét tekintette át. Persze mindhárman hozzá tudtak szólni egymás témáihoz is. A hallgatóság köréből pedig több konkrét esetre vonatkozó kérdés is felmerült, amelyre a három szakember életszerű válaszokkal tudott szolgálni.



Végül a jelenkor egyik legizgalmasabb témáját boncolgatta Sebestyén István és Nagy György az E-verda képviseletében, ami nem más, mint az elektromos járművek térhódításával együtt járó környezetvédelmi szempont. 
Néhány konkrétan elhangzó kérdés: az akkumulátor élettartam és utóélet, fenntarthatósági szempontok, a jelenlegi hagyományos energiaforrások szerepe az elektromos mobilitásban, az egyes országok energiamix helyzetének összehasonlítása a hazaival.



A jó hangulatú, humorral és olykor szakmai vitákkal  tarkított előadások után következett a jól megérdemelt ebéd és az élményprogramok.
A kiállított és tesztelhető új autókból nem volt hiány, még egy premier előtti modellt is  üdvözölhettünk a rendezvényen. 
Aki a saját autóját és tudását kívánta próbára tenni,  a Tanpálya két legizgalmasabb pályáján gyakorolhatott. Az off-road most sem maradhatott ki, de ezúttal nem csak utasként élvezhettük a terepezés szépségeit, hanem az off-road tanpályán már volán mögé ülhettünk. A Bolond Autó egyértelműen a játékos kihívások kedvelőinek nyerte el a tetszését.



Összességében hangulatát és szakmaiságát tekintve egy nagyon pozitív eseményt tudhatunk magunk mögött.  Erről árulkodik a résztvevők és előadók visszajelzése egyaránt. 

Szeptemberben ismét találkozunk.