A regisztráció lezárult.

 

ELSŐ A VEZETÉSTECHNIKA, MAJD IRÁNY A PÁLYAMOTOROZÁS

A pályamotorozás nem verseny, hanem határaid megismerése és tudásod fejlesztése! Ennek pedig alapfeltétele motorod jellemzőinek ismerete és tudásszintednek megfelelő képzések megszerzése. Minden résztevőnek vezetéstechnikai képzésen kell részt vennie, szem előtt tartva a magabiztos motorkezelést a hétköznapokban, így ezáltal belépőt nyerünk a pályamotorozás regisztrációjára.

Számos az Országos Rendőr-Főkapitányság Országos Balesetmegelőzési Bizottsága által szervezett ingyenes és a motoros körökben is ismert iskolák képzési rendszeréből válogatva szerezheti meg mindenki az alapvető vezetéstechnikai, más néven balesetmegelőző tréningeken szerzett tudást. Már az eseményt megelőzően is beszerezhető a vezetéstechnikai tanfolyam elvégzését igazoló, kóddal ellátott kártya, amely a pályamotorozásra való regisztráció feltétele, de azoknak is jó hírünk van, akik a MOTOFEST eseményen szeretnének pályamotorozásra kódkártyát igényelni, mivel erre aznap is lehetőség nyílik az elvégzett tréninget követően. A pályamotorozáson a szabad helyek függvényében tudnak részt venni. A kódkártyákat a helyszíni regisztrációnál kérni fogják. 




Fontos változás a HUNGARORING életében

Mint arról már bizonyosan sokan értesültek, a tavalyi évben a jogalkotók rendeletben szabályozták a nemzetközi licenccel rendelkező versenypályák zajkibocsátását.

Ennek megfelelően a zajterheléssel járó eseményeket is érinti a változás, így a pályára való felhajtást megelőzően ellenőrzésre kerülnek a motorok, a MAMI által a média parkolóban, ahol a regisztráció is lesz. Itt kapott matrica nélkül senki nem hajthat fel a pályára. A jogszabályban meghatározott maximális megengedett zajterhelést meghaladó zajszintet kibocsátó járművek nem tudnak a vezetéstechnikai és pályamotoros programokon részt venni. A programon azok a motorok, melyek nem gyári kipufogóval, ill. sportkipufogóval rendelkeznek, csak abban az esetben vehetnek részt, ha a kipufogóba szerelt hangtompítóval rendelkeznek.

 

 


A felvezetéshez olyanok regisztrálhatnak, akik bőrruhával nem rendelkeznek, de a megfelelő védőruházat itt is kötelező.
Ők egy meneten belül  kb 15 fős csoportokban mennek elől egy felvezető és hátul egy záró motorossal.

A szabad menetek esetében az alapvető felszerelésként a szervezők minden esetben megkövetelik a bőrruha, a csizma, a kesztyű, és a bukósisak viseletét.
Ezek bármelyikének hiánya a pályamotorozási jog felfüggesztését vonja maga után!

A vezetéstechnikai gyakorlatokra szintén kötelező a megfelelő védőruházat

Helyszíni regisztráció és matrica átvétele mindegyik programra – legkésőbb 30 perccel a menet előtt

Felállás a boxutca versenypálya kihajtósávjára – legkorábban 20, legkésőbb 10 perccel a menet előtt

A vezetéstechnikai tréningek helyszíne a Porsche parkoló (a regisztrációs szinten), felállás a számozásnak megfelelő tréningre 5 perccel a program kezdete előtt.

SZABAD MENET

FELVEZETÉSES MENET

VEZETÉSTECHNIKA

  • Védőfelszerelés ellenőrzés: motoros ruházat, bukósisak, gerincprotektor, csizma,kesztyű
  • Műszaki ellenőrzés: olaj- és üzemanyagszint, fékek, futómű, gumi (nyomás), tükrök behajtása
  • Pálya parkoló: ráhangolódás, hidratáció, időterv betartása, körültekintő magatartás
  • Boxutca: szembe soha, figyelem a kiengedéskor-most hátranézhetsz, záróvonalat tiszteletben tartod!
  • Versenypálya: ne nézz hátra, használd ki a pályaszélességet, keress referencia pontokat, legyél kiszámítható, ha fáradsz - azonnal fejezd be, csak komoly műszaki hiba esetén állhatsz meg. A „technikás” egyenesek helyett a lendületes ívekre koncentrálj!
  • Pályamotorozás zárása: pályabíró jelzése alapján a kijáratot a külső szélénél közelíted meg, bal kéz felemelésével, vagy jobb láb nyújtásával jelzed a kimenetet.

 

Instruktor mögött motorozva a versenypálya referenciapontjainak megismerése, a célegyenesben cserével (az instruktor mögötti motoros kar jelzésére-jobbra lehúzódik, és a sor végére áll)
  • Oktatót soha nem előzheted meg!
  • Fékezési pont mutatása féklámpa villantással.
  • Bekormányzási pont mutatása helyes testtartás bemutatásával.
  • Érintési pont érintése a belső íven.
  • Kigyorsítás iránya pont kijelölése karjelzéssel.
  • Célegyenesben oktató mögötti hallgató lassít, jobbra húzódik, sor végére áll.
  • Pályaszélesség kihasználása.

A rendezvényen is lesz lehetőség tréningen részt venni és ezáltal lehetőséget nyerni a pályamotorozásra a szabd helyek függgvényében!

Fékezés-kitérés: Cél: a motorkerékpárt felgyorsítani 40km/h sebességre, egy elfektetett terelőkúpnál behúzni a tengelykapcsolót, a következő álló terelőkúpnál pedig mindkét fék fokozatos használatával meg kell állítani a motorkerékpárt.

Kanyarodástechnika: Cél: provokáljuk a tapadási határokat, főleg a kanyarokra, fordulókra kihegyezve. Ha még nem ért le a lábtartón a kopásjelző itt megérezheted ezt az érzést.

A pályamotorozás nem verseny, hanem a határok megismerése, tudásod fejlesztése!

Felelősségvállalási nyilatkozat letöltése pályamotorozáshoz.

Felelősségvállalási nyilatkozat letöltése vezetestechnikához.

Hungaroring Pályahasználati Feltételek

A pályamotorozáshoz vagy a vezetéstechnikai képzéshez szükséges nyilatkozatokat kérjük kitöltve, aláírva hozni a rendezvény napján.

A *-al megjelölt mezők kitöltése kötelező!