A Hősök terén autogramot osztottak, majd az Andrássy úton megmutatták az autóikat menet közben is – a DTM-mezőny így hangolt a hétvégi, hungaroringi viadalra. A német túraautó-bajnokság immár negyedszer versenyez a magyar pályán: 1988, 2014 és 2016 után, s az utóbbi években mindig kiélezett, látványos küzdelmet hoztak a futamok. Ez a túraautózás csúcsa – topkategóriás autók és késhegyre menő csatát vívó német gyártók, az Audi, a Mercedes és a BMW.
Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója köszöntötte a versenyzőket a Gundel Étteremben megtartott sajtótájékoztatón, s elmondta, a mogyoródi pálya vezetőségének nagyon fontos, hogy minél több rangos sorozatot lásson vendégül, s a német túraautó-bajnokság egyértelműen ezek közé az események közé tartozik.
Hogy a nézőket még inkább motiválják, a TCR-sorozat lesz a DTM egyik betétfutama, amelyben jó néhány magyar versenyzőnek is szurkolhat a közönség: köztük Michelisz Norbert idén alapított új csapatának, a M1RA-nak (amelyben maga a csapattulajdonos Michelisz Norbert is autóba ül pártfogoltja, a fiatal Tassi Attila mellett), és természetesen a Zengő Motorsport fiataljainak, csakúgy, mint a többi hazánk fiának.
A formulaautós mezőnyt a Formula–3-asok képviselik ezen a hétvégén, soraikban az utolsó magyar király IV. Károly dédunokájával, Ferdinand Habsburggal. Az eseményre ingyenes buszjáratok indulnak szombaton és vasárnap 30 percenként az Árpád híd pesti hídfőjétől.
Mattias Ekström (DTM, Audi): „Itt nyertem legutóbb versenyfutamot, de nem csak ezért az egyik kedvencem ez a pálya. Igaz, hogy rövidek az egyenesek, és csak egy helyen lehet előzni, de a technikás kanyarokat élvezzük mi, versenyzők. Nem jelent semmit, hogy én tartom a pole-rekordot a Hungaroringen, főleg, mert új gumikkal versenyzünk, így lehet, hogy két másodperccel is jobbak lesznek az idei köridőink.”
Gary Paffett (DTM, Mercedes): „Túl korai még a bajnoki címért folyó küzdelemről beszélni, egyelőre maradjunk annyiban, hogy jól indult az év és hasznos pontokat szereztünk az eddigi futamokon. Egyébként is úgy érzem, az idén készültem fel legjobban a szezonra, jól érzem magam az autóban, és bízom benne, hogy ez a Hungaroringen is megmutatkozik majd.”Agusto Farfus (DTM, BWM): „Nehéz volt számunkra a szezonkezdet, nem ott tartunk, ahol szerettünk volna. De van még hét futam a szezonból, s remélem, már a Hungaroringen fordul a kocka. Nagyon szeretem a magyar pályát, jó kis csatára számítok az új szabályoknak köszönhetően is.”
Ferdinand Habsburg (Formula–3): „Az első téli teszteken nagyon messze voltunk az élmezőnytől, ezért elégedett vagyok, hogy Monzában már dobogóra állhattam – főleg, hogy ez az első idényem a Formula–3-ban. A magyar szurkolóknak különleges festéssel készültem az autómon.”
Tassi Attila (TCR, Honda): „Nagyon motivált vagyok, s mindent megteszek, hogy hazai pályán szerezzem meg az első futamgyőzelmemet a sorozatban. S hogy milyen lesz nagykorúként lefutni az első versenyemet? Pont ugyanolyan, mint tizenhét évesen volt. A célok is változatlanok: a lehető legtöbb pontot szeretnénk begyűjteni.”