A Hungaroringen tartott Formula Student tesztversenyt a Jármûmérnökök Egyesülete

Formula Student tesztversenyt tartottak a hétvégén a Hungaroringen, nyolc csapat – köztük négy magyar – részvételével. A cél az volt, hogy a résztvevők a lehető legjobban felkészüljenek a nyári éles futamokra, amelyek már nincsenek is olyan messze, hiszen két hét múlva Hollandiában már pontokért zajlik a küzdelem.
 
A fő szervező Járműmérnökök Egyesületének elnöke, Kiss Dávid elmondta, ők a magyar csapatokra akartak leginkább fókuszálni, hogy őket elláthassák a lehető legtöbb jótanáccsal a rajt előtt. Két budapesti alakulat mellett a győri és a miskolci egyetem csapata is odaállt a rajthoz, a győriek azonban sajnos technikai hiba miatt az autójukat nem tudták elhozni, de a prezentációs versenyszámokon részt vettek, ők nagy hajrára készülhetnek az első éles megméretés előtt.
 
„A helyszín nagyon jó volt, a csapatok élvezték a versenyzést, hiszen másfél éve nem volt rá lehetőségük és a kempingben is kiváló hangulat uralkodott – mondta el Kiss Dávid. – Próbáltuk a lehető legelőremutatóbb tanácsokkal segíteni a csapatok munkáját, ezekre szükség is volt, hiszen a nyolc autó közül például csak három tudta teljesíteni a 22 kilométeres endurance-viadal távját. Ha a magyarokról beszélünk, az már most látszik, hogy mind a BME Formula Racing Team (elektromos), mind pedig a BME Motorsport (belső égésű) csapata elképesztően nagy munkát fektetett a felkészülésbe, és remekül áll a szezonkezdet előtt.”
Ami az eredményeket illeti: a BME FRT harmadikként végzett a versenyen, a győzelmet a tallini egyetem, a második helyet pedig az esslingeni egyetem szerezte meg.
 
 
Formula Student
A versenysorozat célja a hallgatók ipari munkára való felkészítése, a gyakorlati tudásuk mélyítése. A verseny célja egy együléses formula versenyautó tervezése, építése és versenyeztetése, a mérnöki kihívások mellett a szükséges anyagi és a szervezeti struktúra megteremtésével. A csapatok indulhatnak belső égésű motorral, elektromos autóval, illetve néhány éve önvezető autóval is. A verseny során a csapatok 1000 pontot gyűjthetnek össze, melyből 400 a statikus versenyszámok során, 600 pedig a dinamikus versenyszámok során szerezhető meg. A statikus versenyszámokon a diákok a mérnöki és gazdasági ismereteikről adnak számot, míg a dinamikus versenyszámokon az autónak kell a pályán bizonyítania.