A mi versenyünk nekik az év egyik legfontosabbja!


Otthon vannak nálunk, a versenyünket az év egyik csúcspontjának tekintik, minden évben nagyon várják, hogy a Hungaroringre jöjjenek. Ez derült ki a túraautó-világbajnokság pilótáinak nyilatkozataiból csütörtökön, a magyar futam hivatalos sajtótájékoztatóján, amelyet a belváros szívében tartottak meg a Duna partján. Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója régi ismerősként üdvözölte a sorozat résztvevőit, hiszen hatodszor látogat hozzánk a WTCC-mezőny. 



„A túraautó-világbajnokság mezőnye versenyezhet először a Hungaroring új aszfaltcsíkján, remélem, mindenkinek tetszik majd, de nyilván a magyar fiúknak egy kicsit jobban drukkolok, mint a többieknek. Minden évben nagyon várjuk a túraautó-mezőnyt a Ringre, hiszen a magyar drukkerek elsősorban Michelisz Norbi miatt imádják ezt a sorozatot” – mondta Gyulay Zsolt. 

Francois Ribeiro, a túraautó-világbajnokság első embere az idei újdonságokról, a csapat időfutamról, és a megfordított lebonyolítási rendről (az első, vagyis a nyitó versenyen rajtol fordított sorrendben az időmérő első tíz helyezettje, a másodikon pedig rendesen), és a sorozat nyújtotta fejlődési lehetőségekről beszélt. Többek között arról, milyen nagy dolog, hogy a korábbi privát versenyzők, mint például az asztalnál ülő Michelisz Norbert és Hugo Valente mostanra gyári szerződéssel versenyeznek. 



„Reggel voltam kint a Hungaroringen, és beszéltem az F3-as pilótákkal, akik szerdán már teszteltek. Azt mondták, a Ring aszfaltja tökéletes, csak egy kicsikét még csúszik, fel kell gumizni. De ez jó is, hiszen legalább izgalmas versenyeket látunk majd” – mosolygott Francois Ribeiro, aki elkötelezett híve az izgalmas futamoknak, hiszen az vonzza a nézőket. 

Következtek a versenyzők: Yvan Muller (Citroën), Hugo Valente (Lada), Ficza Ferenc (Zengő Motorsport, Honda), Michelisz Norbert (Honda) sorrendben. 



Yvan Muller (Citroën): „A magyar futamot azért várjuk mindig, mert elképesztő a hangulata, s a drukkerek buzdítása extra motivációt jelent. Feltett szándékom, hogy az előttünk álló hétvégén növelem a győzelmeim számát. A mérnökömmel egy kört már megtettem a Hungaroringen gyalog, hogy szemügyre vegyem az új aszfaltot – kíváncsi vagyok, milyen lesz rajta autóval menni.”



Hugo Valente (Lada): „Nagyon jó érzés gyári pilótának lenni, igaz, sokkal többet kell dolgozni, mint privátként. A Ladánál Tarquini tapasztalata sokat segít, Catsburg pedig azért jó csapattárs, mert elképesztően gyors, s ez engem is előre visz. Két éve és tavaly is dobogóra állhattam a Hungaroringen, s nagyon jó érzés volt. Norbi sok szurkolót vonz a pályára, s jó érzés előttük ünnepelni, ezért számunkra is az év egyik legfontosabb versenye a magyar.”



Ficza Ferenc (Zengő Motorsport, Honda): „A Slovaringen szerencsére megúsztam egy meleg helyzetet (szó szerint, hiszen kigyulladt és nagy lánggal égett az autója hátulja – a szerző), és bár ezáltal jó sok dolga lett a csapatnak, szerencsére úgy tűnik, hogy kész lesz az autó. Sokat kell még tanulnom, hiszen ez a sorozat, ez az autó egészen más, mint amelyben és amellyel eddig versenyeztem, mindennel meg kell küzdenem, de nagyon élvezem, és nagyon boldog vagyok, hogy itt lehetek.”



Michelisz Norbert (Honda): „Jó érzés gyári csapatban versenyezni, igaz, kell még egy kis idő, hogy olyan otthonosan mozogjak a Hondánál, mint a Zengő csapatban, de nagyon profik és jó velük együtt dolgozni. S hogy mi a tervünk a Hungaroringen? A hetven kiló pluszsúly ellenére, amit ettől a hétvégétől már mi is cipelünk, igyekszünk majd bizonyítani, hogy fel tudjuk venni a versenyt az ellenfelekkel. Ami a világbajnoki pontversenyt illeti, nyilván szívesen lennék én a Hondának az a pilótája, aki vezeti a világbajnokságot, de a szlovákiai futam nem úgy sikerült, ahogy terveztem. Mostanra megoldottuk a problémát a rajtelektronikával, és teljes mellszélességgel készülünk az előttünk álló hétvégére.”



A sajtótájékoztató végén egy kis játékra invitálták a versenyzőket, akiknek gyufából (mint Irinyi János híres magyar találmánya) építettek dzsengát. A „toronyból” úgy kellett egy-egy darabot elvenni, hogy az ne dőljön össze. Igazságosan, rajtszám szerint követték egymást a versenyzők. Michelisz kezdte – megugrotta a feladatot. Valente nemes egyszerűséggel (vagy inkább csibészséggel) levette a torony tetejét, ami ebben a játékban persze tilos. Következett Ficza Ferenc, aki szintén elvett úgy egy darabot, hogy még állva maradt a torony, majd a megfontolt, négyszeres világbajnok, a taktikát alaposan kidolgozó Yvan Muller megbillentette a torony alját, ami persze azonnal összedőlt. 

A játékban tehát a „rutinos róka” maradt alul, ez azonban a pályán nem feltétlenül lesz így. És ezt mindenki pontosan tudja. 



A Hungaroringen szombaton az időmérő edzést tartják a túraautó-világbajnokság mezőnye számára, de az F3-as Európa-bajnokság, a Formula 3.5 V8 és a KIA-mezőny már versenyez, vasárnap pedig már a WTCC-mezőny is a pontokért száguld.