A WTCR mindkét állandó magyar versenyzője pontot szerzett a világkupa első hungaroringi versenyfutamán. Michelisz Norbert a tizedik, Tassi Attila a 15. helyen ért célba – egyikük sem volt felhőtlenül boldog, de a lehetőségeikből mindketten kihozták a maximumot.
„Sajnos az történt, amire számítottam – mondta Michelisz, aki a 13. helyen végzett az első időmérésen. – Hogy volt-e több ebben az edzésben? Az ember nyilván mindig azt hiszi, hogy lehetett volna jobban menni, én is gondolkodtam rajta, hogy hol nyerhettem volna még egy-két századmásodpercet, de a végeredményen ez nem változtat. Mint ahogy azon sem, hogy nagyon jó itthon lenni, örültem, hogy már ma is ennyien drukkoltak nekünk, és remélem, hogy a szokásoknak megfelelően ez csak a bemelegítő nap volt, s holnap, a fő napon még többen lesznek. Azt megígérhetem, hogy én mindent beleadok majd, hogy bekerüljek a legjobb tíz közé, és legalább a fordított rajtrácsos futamon harcolhassak a dobogós helyekért.”A versenyt az argentin Néstor Girolami nyerte meg – ez volt az első sikere a WTCR-ben –, vagányul kivédekezve a rajt után a négyszeres világbajnok Yvan Muller támadását, s végig tartva az előnyét a franciával szemben, míg a harmadik helyen a szintén argentin Esteban Guerrieri érkezett.
„Elsősorban a csapatot illeti a gratuláció, mert fantasztikus autót adtak alám, nagyon boldog vagyok – mondta Girolami. – A rajt hozta a döntő pillanatot, tudtuk, hogy a kék autók nagyon jól rajtoltak Marrákesben, úgyhogy nagyon koncentráltam, és végül azt hiszem életem legjobb rajtját produkáltam. Onnantól pedig már csak tartanom kellett a pozíciómat. Nagyon izgalmas, hogy már a második hétvégén megszereztem az első futamgyőzelmemet.”
Sajnos az ugyancsak Hondával autózó (de másik csapatban versenyző) Tassi Attilának nem volt esélye a felzárkózásra, s nem maga miatt, hanem mert a harmadik körben Mehdi Bennani nem vette észre és nekiment. „Kilencven fokban elfordult a kormány, onnantól kezdve négy-öt tizedet veszítettem minden kanyarban, s bár a végén talán előzhettem volna még egyet, de nem akartam kockáztatni a pontszerzést, mert nem volt biztos, hogy be tudok fordulni a következő kanyarba. S utólag jól is tettem, hogy nem rizikóztam, mert a levezető körön defektet kaptam. A pozitívum az egészben az, hogy a tempóm megvolt.”
Ez biztató a holnapi két versenyfutam előtt, amelyre újabb időmérő edzéssel kvalifikálnak a versenyzők, vagyis lesz lehetőség a javításra. A Zengő-csapat színeiben szabadkártyával induló Tenke Tamás nyilván elsőre csak ízlelgette, milyen ebben az elképesztően sűrű mezőnyben versenyezni, s utolsó előttiként, a 24. helyen intette le a kockás zászló. Holnap ő is újabb tapasztalatokkal gazdagodhat.
WTCR OSCARO, A TÚRAAUTÓ-VK 4-6. FUTAMA, HUNGARORING1. verseny: 1. Nestor Girolami (argentin, Honda Civic) 23:19.369, 2. Muller (francia, Lynk and Co) 0.475 másodperc hátrány, 3. Guerrieri (argentin, Honda Civic) 0.926 mp h., …10. Michelisz Norbert (magyar, Hyundai i30) 5.259 mp h., …15. Tassi Attila (magyar, Honda Civic) 15.303 mp h., …24. Tenke Tamás (magyar, Cupra TCR) 31.037 mp h.