Gyönyörűek voltak – az Andrássy úton mindenki utánuk fordult. Mondjuk nem is lehetett figyelmen kívül hagyni őket, hiszen a külsejük mellett a hangjuk is megdobogtatta a szíveket: a német túraautó bajnokság (DTM) hat autója – kiegészülve a safety carral – csütörtök délután megmutatta magát Budapest belvárosában, hogy kedvet csináljon a hétvégi, hungaroringi versenyhez. Három csapat (Audi, BMW, Mercedes) hat pilótája (Nico Müller, Jamie Green, Augusto Farfus, Tom Blomqvist, Maximilian Götz és Paul Di Resta) tette tiszteletét a felvonuláson, és osztott autogramot a Városligeti Műjégpálya előtt, ahol a szurkolók megcsodálhatták a kiállított versenyautókat, és az első száz szerencsés sorszámot, a sorszámért cserébe pedig belépőjegyet kapott a hétvégére.
„A német túraautó-bajnokság mezőnye 26 év után, 2014-ben tért vissza a Hungaroringre, s most, egy év kihagyás után nagy örömünkre újra itt üdvözölhetjük a mezőnyt. A DTM nyolcadik, vagyis utolsó előtti futamát tartják a mogyoródi versenypályán, s biztosak lehetünk abban, hogy a BMW, a Mercedes és az Audi versenyzői ezúttal is késhegyre menő csatát vívnak majd a pontokért. A Hungaroring számára sokat jelent, hogy az osztrák Spielberg, a holland Zandvoort és az orosz Moszkva mellett a negyedik olyan nem német pálya lehet a miénk, amely része a DTM-sorozatnak” – nyilatkozta Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója.Tavalyi újítás, tehát 2014-ben még nem találkozhatott ezzel a magyar közönség, hogy minden hétvégén két versenyfutamot rendeznek, vagyis szombaton és vasárnap is teljes értékű versenynapot láthat az, aki jegyet vált a hétvégi viadalra.
Szombaton egy negyvenperces versenyt bonyolítanak le, amely során nincs kötelező boxkiállás, a vasárnapi hatvanperces viadal során azonban minden pilótának ki kell jönnie kötelező pit stopra, amely során mind a négy abroncsot lecserélik. De lássuk, mit gondol a fentebb említett hat pilóta az előttünk álló hétvégéről!
Nico Müller (Audi): „A Hungaroring új aszfaltja nagy kihívást jelent majd mindannyiunk számára, meg kell találnunk a megfelelő beállításokat, és megszerezni a lehető legtöbb pontot. A beharangozó sajtóanyagból megtudtam, hogy enyém a körrekord a Ringen, de ezért sajnos nem jár bajnoki pont, azokért meg kell dolgozni az előttünk álló hétvégén is.”Jamie Green (Audi): „Nem ismerem túl jól a Hungaroringet, de remélem, jók leszünk ezen a technikás pályán. Egy körön nem voltunk különösebben gyorsak az utóbbi két futam időmérésén, de ez azért történt, mert meg kellett találni a kompromisszumot a beállításokkal. Az autó jó kellett legyen az időmérőn és a versenyen egyaránt.”Paul Di Resta (Mercedes): „Szeretek ide jönni, a város nagyon különleges, és szeretem a kihívásokkal teli pályát is, amely rengeteg melót ad a versenyzőknek. Különösen fontos szakaszához értünk a szezonnak, így nem csupán a nézőknek szeretnénk maradandó élményt nyújtani – tudom, hogy itt nemcsak szeretik, hanem értik is az autósportot –, hanem a lehető legtöbb pontot is meg akarjuk kaparintani.”
Maximilian Götz (Mercedes): „Soha életemben nem versenyeztem még a Hungaroringen, úgyhogy ez biztosan extra kihívást jelent majd számomra.”Augusto Farfus (BMW): „Szeretem ezt a pályát a történelme miatt, és azért is, mert minden jelentős sorozat versenyzői megméretik itt magukat. Engem is jó néhány emlék fűz ide, még a WTCC-s időszakból is. Remélem, ezen a hétvégén tovább gyarapítom a kellemes élmények számát, és hogy ez pontokban is mérhető lesz.”Tom Blomqvist (BMW): „Jelenleg hatodik vagyok a bajnokságban, de szoros a küzdelem, és bízom benne, hogy feljebb tudok majd zárkózni. Ez a második évem a DTM-ben, és nagyon sokat tanultam az elmúlt időszakban: az idén már négyszer álltam dobogóra, s bár többször álltam közel hozzá, a győzelem egyelőre hiányzik a gyűjteményemből. Ami a Hungaroringet illeti, az Formula–3-as Európa-bajnokságon arattam itt futamgyőzelmet néhány éve, úgyhogy nagyon szeretem a pályát.”
Photo: Juergen Tap