-->

Formula Student East verseny a Hungaroringen a HUMDA közremûködésével!

A Járműmérnökök Egyesülete szervezésében és a HUMDA Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével a Hungaroringen tartják meg augusztus 6–11. között a Formula Student East nemzetközi konstrukciós mérnökversenyt, amelyre 84 csapatot várnak Európa minden tájáról. A verseny fővédnöke dr. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter lesz.
 
A Formula Student nemzetközi konstrukciós mérnökversenyt 2010 óta rendezik meg Magyarországon, s az évek során az egyik legjelentősebbé vált a sorozatban, ezt mutatja, hogy 84 csapat jelezte részvételét a viadalon, amelyen belső égésű motoros, elektromos és önvezető autók is megméretik magukat.
A Formula Student minden résztvevő oldaláról befektetés a jövő mérnökgenerációjába: a hallgatók az idejüket és a tudásukat, a támogatók pedig a pénzüket teszik a projektbe, és a tapasztalat azt mutatja, hogy megéri, hiszen azok a hallgatók, akik itt jól teljesítenek, három-öt éven belül az autóipar meghatározó szereplőjévé válnak, sőt, néhányan közülük egészen a Forma–1-ig jutottak, ami igazán nagy motivációt jelenthet.
„Büszkék vagyunk rá, hogy közreműködhetünk a 2021-es Formula Student East megszervezésében. A HUMDA a hazai mobilitási piac meghatározó szereplőjeként a szektor szereplőit összefogva és velük szoros együttműködésben részt vesz a hazai autó- és motorsportszakma koordinálásában, megújításában. Ennek a munkának az alapja az oktatás, az egyetemi fejlesztések, amelyek a versenysportban is alapvető fontosságúak. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a Formula Student csapatok egykori tagjai közül ma milyen sokan dolgoznak a különböző technikai sportágak vezető versenycsapatainál. A jövő mérnökei nem is találhattak volna jobb helyet a viadalra a Hungaroringnél” – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Zrt. elnök-vezérigazgatója. Érdekesség, hogy a csapatok nem csupán az autót építik meg, hanem az elméleti tudásukról is tanúbizonyságot adnak. A Business event keretében egy teoretikus üzleti modellt mutatnak be, amelyet az autó köré építettek, az Engineering design során megindokolják az autó paramétereit és számot adnak elméleti tudásukról, a Cost eventen pedig elszámolnak az autó építésének költségeivel, hiszen ez is az autóipar követelménye.
Az első két nap tehát az elméleté, azután jöhetnek a dinamikus versenyszámok, amikor mozgásba lendülnek a versenyautók. (Előtte persze átesnek egy technikai gépátvételen, hogy a járművükön minden biztonságos és a szabályoknak megfelelő-e.)
A verseny során a csapatok 1000 pontot gyűjthetnek össze, melyből 400 a statikus versenyszámok során, 600 pedig a dinamikus versenyszámok során szerezhető meg.
A Gyorsulás 75 méteres egyenes pályán történik, a Skid pad egy nyolcas alakú pályán, amelyen a kanyarodási képességet teszik próbára, az Autocross leginkább az F1-es időmérő edzéshez hasonlít, hiszen egy gyors kört kell megtenni, az Endurance során pedig 22 kilométert kell kibírniuk az autóknak. Utóbbi esetében több kihívás is akad: egyrészt féltávnál versenyzőt kell cserélni, másrészt mivel prototípus autókról beszélünk, egyáltalán nem törvényszerű, hogy végig bírják a távot.
„A három hete megrendezett Formula Student Easter viadalt szervezői oldalról hívhatjuk nyugodtan főpróbának, és szerencsére nagyon jól sikerült, legalábbis pozitívak voltak a visszajelzések – nyilatkozta Kiss Dávid, a szervező Járműmérnökök Egyesületének elnöke. – A szervezési háttérről annyit: egy egyéves folyamat végére értünk most, és hatalmas az érdeklődés a versenyünk iránt. 420 csapat adta le a jelentkezését, úgyhogy februárban tartottunk a részvételükkel egy kvízt, így szűrtük ki azt a 84 csapatot, amely végül ott lehete az augusztusi viadalon.”
A Hungaroring természetesen örömmel ad otthont a rendezvénynek, hiszen a pálya vezetői pontosan tisztában vannak azzal: az utánpótlásképzés mérnök-vonalon legalább annyira fontos, mint a versenyzők esetében. „A Hungaroring mindig is teljes mellszélességgel az autósport szereplői mellett állt, s a Formula Student sorozatba energiát fektetni nagyon is kifizetődő, hiszen a jövő versenymérnökei mellett tesszük le ezzel a voksunkat – nyilatkozta Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója. – Nagy örömmel adunk helyet a Formula Student East versenynek, amely technikai és elméleti szempontból egyaránt nagyon érdekes.”