Két versenyfutam, két magyar a dobogón – nem rossz arány vasárnapra – megérdemelte az a 36 ezer néző, aki kilátogatott a pályára. A hungaroringi WTCR-hétvége tehát összességében szép eredménnyel zárult, némi csalódottság talán csak Michelisz Norbertben maradt, aki ugyan háromból kétszer a dobogón ünnepelt, ám nyernie nem sikerült. Pedig mindkét időmérő edzésen ő volt a leggyorsabb.
De ne szaladjunk ennyire előre!A szombati harmadik helye után Michelisz a vasárnapot is lendületesen kezdte a mogyoródi F1-es pályán – az időmérő edzést olyan simán nyerte meg, hogy öröm volt nézni. Ennél jobb kezdést aligha remélt. Aztán még annak is örülhetett, hogy a fordított rajtrácsos versenyen csapatának ifjú szabadkártyás versenyzője, Nagy Dániel az első sorból indulhatott. Ezt a futamot rendezték meg először – az izgalmak fokozása érdekében.
A rajton sok múlt. Nagy Dániel ugyan alulmaradt a világbajnok Rob Huff elleni párharcban, viszont sikerrel vívta meg a négyszeres világbajnok Yvan Muller elleni csatát – ügyesen maga mögött tartotta a franciát. S így vonatoztak ők hárman. A francia időről időre támadott, Nagy viszont visszaverte az összes próbálkozást. Igaz, hogy a magyar fiú a verseny végére teljesen kimerült, de pályafutása egyik legszebb pillanatát élhette át a dobogó második fokán. „Nagyon boldog vagyok és nagyon fáradt – ha őszinte akarok lenni, nem is reménykedtem ilyen eredményben. A rajtom jól sikerült, ez volt a siker titka, s bár Huff előttem maradt, Muller hiába támadott keményen, nem tudott megelőzni. Michelisz Norbi tanácsai nagyon sokat segítettek. Érzelmes perceket éltem át a dobogón, elképesztő érzés volt kilépni a magyar szurkolók elé a pódiumra” – mondta Nagy Dániel, akinek teljesítményét mentora, Michelisz Norbert (aki hatodikként ért célba ezen a futamon) csillagos ötösre értékelte. „Volt egy kis gondunk a hétvégén a tempónkkal, de az időmérésen elért 10. pozíció azt eredményezte, hogy a fordított rajtrácsos viadalt az élről várhattuk. Jó meccset vívtunk Nagy Dániellel, de szerencsére nem tudott annyira közel jönni, hogy veszélyt jelentsen. A hétvégén folyamatosan fejlődtünk, úgyhogy örülhetünk” – mondta Rob Huff, aki a verseny leintése után elismerően veregette az ifjú magyar vállát.
A nap legjobban várt versenye természetesen a főfutam volt, amelyet tehát Michelisz várt az élről. Az a fránya rajt azonban ezúttal sem úgy sikerült, ahogy a magyar pilóta elképzelte. „ A legjobbamat akartam nyújtani a rajtnál, és tudtam is, hogy szinte minden azon múlik, ezért jól átgondoltam, mi legyen, mégis csak átlagosra sikerült – vallotta be Michelisz. – Utána viszont már nem volt mit tenni, mert Gabriele (Tarquini) remekül indult el, és a rajt előtt megbeszéltük, ha mi megyünk az első-második helyen, csapattársként nem támadjuk egymást. Azt azonban nem beszéltük meg, hogy nem maradhatok szorosan mögötte, várva, hátha elbizonytalanodik, vagy hibázik, úgyhogy mögötte maradtam, de ahhoz ő túlságosan rutinos, hogy ilyesmi miatt hibázzon. A hétvége tanulsága, hogy muszáj a rajttal foglalkozni.”
A verseny amúgy két részletben zajlott le, mert az első néhány kör után szemerkélni kezdett az eső – jött a piros zászló, majd tíz perc szünet után az újraindítás. A verseny egyébként lezajlott száraz pályán, a díjkiosztót azonban majdnem elverte a jégeső – a dobogósok jutalmul a jó szereplésükért bőrig áztak, de aligha bánták. „Nagyon sajnálom Norbit, mert fantasztikus hétvége van mögötte, de nem tudott nyerni – mondta Tarquini. – Balszerencséjére az én rajtom jobban sikerült, és ez volt a győzelmem kulcsa. Mivel ugyanolyan autóban ülünk, nagyon nehéz lett volna az előzés ezen a pályán, s hiába volt Norbi verhetetlen az időmérő edzéseken és minden egyéb edzésen is, a végén a rajtnál eldőlt a küzdelem.” Ami a fiatalokat illeti (hiszen nem szabad elfelejteni, hogy rekord létszámú, öt magyar volt a mezőnyben) – ők is szívüket-lelküket beleadták ebbe a hétvégébe. Nagy Dánielről már esett szó, a Zengő Motorsport két versenyzője közül Szabó Zsolt Dávid két pontot is szerzett, de Nagy Norbertnek sincs miért szégyenkeznie, mert kihozta a Cuprából a maximumot. Tassi Attilának ezen a hétvégén nem volt túl nagy szerencséje – az időmérőn kétszer is elvették a gyors körét, majd mivel kihagyta a mérlegelést, törölték köridőit –, de látványos előzéseket mutatott be, és mivel szabadkártyásként amúgy is tesztnek szánták a viadalt, ez megvalósult. Michelisz Norbertre visszatérve: a Hyundai magyar pilótája rengeteg értékes pontot szerzett, s az összetettben felzárkózott a negyedik helyre.
WTCR OSCARO, A TÚRAAUTÓ-VILÁGKUPA 4-6. FUTAMA2. verseny: 1. Rob Huff (brit, Volkswagen Golf) 23:11.390, 2. Nagy Dániel (magyar, Hyundai i30) 0.562 mp h., 3. Muller (francia, Hyundai i30) 2.200 mp h., …6. Michelisz Norbert (magyar, Hyundai i30) 4.252 mp h., …9. Szabó Zsolt Dávid (magyar, Cupra TCR) 19.460 mp h., …11. Nagy Norbert (magyar, Cupra TCR) 22.475 mp h., …18. Tassi Attila (magyar, Honda Civic) 27.832 mp h. 3. verseny: 1. Gabriele Tarquini (olasz, Hyundai i30) 46:49.549, 2. Michelisz Norbert 0.354 mp h., 3. Muller 3.691 mp h., …6. Nagy Dániel 8.198 mp h., …11. Nagy Norbert 21.291 mp h., …17. Tassi Attila 25.688 mp h.A vk állása 6 futam után: 1. Gabriele Tarquini 118 pont, 2. Ehrlacher (francia, Honda Civic) 82, 3. Muller 77, 4. Michelisz 75, …10. Nagy D. 36, …16. Szabó 2