Kiss kétszer a dobogón!

A nevét skandálták, a tenyerükön hordozták, autogramot kértek tőle. Kiss Norbertet a magyar pilótákat megillető óriási szeretethullám fogadta hazai pályán, a kamionos Európa-bajnokság hungaroringi futamán. A magyar versenyző pedig azzal hálálta meg a szeretetet, hogy mindkét futamon hatalmasat küzdött, hogy mindkét futamon kihozta magából a maximumot, s hogy mindkét futamon felállhatott a dobogóra – először a második, majd pedig a harmadik fokára.
A lelátókon és a depóban (ahová ezen esemény alkalmával szabad a bejárás) összesen tizenegyezer ember szíve repesett az örömtől az eredmények és a versenyek láttán. Mert izgalmak bizony voltak bőven.Elég csak azt említeni, hogy mindkét versenyfutamon az utolsó körben változott Kiss Norbert pozíciója, s hogy mindkétszer az utolsó pillanatokig kiélezett harc döntött a helyezésekről.
A Tankpool24 csapat magyar pilótája kora délután a negyedik helyről rajtolt (az időmérőn volt egy kis gondja a beállításokkal), ám az indulás előtt optimistán nyilatkozott. Ennek megfelelően jól rajtolt, csakhamar a harmadik helyen száguldott, attól kezdve pedig végig az Oxxo-csapat brit pilótájával Ryan Smith-szel harcolt. Taktikus volt, alaposan átgondolta, hol járhatna túl az eszén, és végül meg is tette, az utolsó körben.

„Nem tudtam, hogy az utolsó kör volt, mert bár rádión megpróbáltam megkérdezni, nem hallottam a választ. Amikor a legközelebb voltam hozzá, megpróbáltam megelőzni, és örülök, hogy sikerült” – mondta Kiss. Azt a futamot nem mellesleg a német Jochen Hahn nyerte meg.
A második viadalon is német siker született, csak éppen egy hölgyversenyző, Stephanie Halm révén, ám nem a gyengébbik nem sikere lesz az, ami miatt emlékezetes marad ez a 11 kör. Kiss ugyanis a hetedik helyről rajtolva folyamatosan küzdötte előre magát (az előzései lélegzetelállítóak voltak), az első két körben szépen átfűzte magát az előtte haladókon, csakhogy akkor utolérte a második helyen haladó Frantisek Vojtiseket, aki viszont a kigyorsításoknál mintha direkt egy kicsit lassúbb lett volna a megszokottnál. Így történhetett, hogy Stephanie Halm egérutat nyert, Vojtisek mögött azonban háború alakult ki – akkora lökdösődés, hogy utóbb a fél mezőnyt magához kérette a felügyelő testület. Szinte alig volt kamion, amely karcolások nélkül megúszta ezt a tumultust. Kisst is taszigálták rendesen, végül azonban azért hívatták a felügyelők, mert az utolsó kör utolsó kanyarjában hátulról meglökte Vojtiseket, aki nekicsúszott a boxfalnak, és letarolta róla a kerítést egy helyen. A kamionja pedig alaposan összetört. Az ütközésben Kiss is lelassult, így ha centikkel is, de át kellett adnia a második helyet a francia Anthony Janiecnek.
„Frankie a kigyorsításoknál egyszerűen túl lassú volt, még az utolsó kanyarban sem nyomta a gázt, pedig ott már nem lett volna esélyem megelőzni. Nekimentem, ez tény, és sajnos olyan szerencsétlenül, hogy nekicsúszott a falnak. Nagyon sajnálom, hogy így megsérült a kamionja” – mondta Kiss, akit a felügyelő testület nem talált vétkesnek, s nem büntetett meg.
Két verseny, két dobogós hely – nem rossz mérleg, és még hátravan két versenyfutam vasárnap, úgyhogy lehet rajta javítani.
KAMIONOS EB, 5. FORDULÓ, HUNGARORING1. verseny: 1. Jochen Hahn (német, MAN) 25:40.663, 2. Kiss Norbert (magyar, Mercedes) 2.219 másodperc hátrány, 3. Smith (brit, MAN) 3.255 mp h. 2. verseny: 1. Stephanie Halm (német, MAN) 25:52.074, 2. Janiec (francia, MAN) 16.784 mp h., 3. Kiss Norbert 16.860 mp h.