Kiss Norbert egy futamgyőzelemmel és egy második hellyel zárta a Super Racing Fesztivál első versenynapját a kamionos Európa-bajnokságon, Tassi Attila pedig a második helyet harcolta ki a túraautó-világkupa időmérő edzésén, Michelisz Norbert pedig technikai gondokkal küszködött. Magyar szempontból ezek voltak a szombati nap legfontosabb hírei.
De menjünk sorban!
A kétszeres Európa-bajnok Kiss az esős időmérő edzés után nem volt különösen boldog, mivel csak az ötödik helyet sikerült megszereznie, utóbb azonban volt oka az ünneplésre. Egyrészt azért mert brilliáns előzéseket láthattunk tőle, másrészt azért, mert bár Adam Lacko nagy fölénnyel nyerte meg az első futamot, a másodikon Kissnek sikerült minimalizálni a veszteséget.
„A két előzéssel meg a büntetéssel összejött a második hely, ez volt a maximum, amit az első versenyből kihozhattunk – mondta Révész Truck Racing Team magyar versenyzője. – Volt ebben némi rizikó, de esőben menni eleve rizikós, hiszen folyamatosan a csúszáshatáron közlekedsz, és ehhez jön még az előzés kockázata. Az első néhány körben vártam a tiszta lehetőségre, de aztán láttam, hogy kifutunk az időből és muszáj cselekedni. Bátor féktávokkal tudtam kettőt előzni, Janiecet pedig nem kellett támadnom, mert megbüntették.”
A második, piros zászlóval félbeszakított, majd a WTCR időmérő edzése után újra elrajtoltatott versenyen Kiss már az első szekcióban, a félbeszakításkor is vezetett, és a második menetet is megnyerte a felszáradó pályán.
„Nem a fordított rajtrácsos versenyt szeretnénk megnyerni, de azért örülünk a győzelemnek” – mondta.
A túraautó-világkupa résztvevői számára ezen a napon csak az időmérő edzésnek volt tétje, annak viszont nagyon nagy, hiszen meghatározta mindhárom vasárnapi futam rajtsorrendjét.
A legjobb magyar Tassi Attila volt, aki pályafutása során először rajtolhat az első sorból!
„Nagyon örülök neki, hogy a legjobb helyezésemet pont itthon, hazai pályán sikerült megszerezni, Guerrieri egész nap a leggyorsabb volt, nem tudtam volna megelőzni, a második rajthely volt a maximum” – mondta.
A világkupa-címvédő Michelisz Norbert motorgondokkal küszködött, így a 16. helyen végzett, ami azt jelenti, hogy három nagyon nehéz futamra készülhet.
A Zengő Motorsport színeiben a spanyol Mikel Azcona elképesztő tempót diktált: a Q1-ben második lett, a Q2-t megnyerte, a Q3-ban pedig csak azért nem tudott bizonyítani, mert a boxkijárat zárása után hajtott ki a pályára.
A két magyar versenyző közül Boldizs Bence élete negyedik WTCR-futamán bejutott a Q2-be, és először úgy volt, hogy egy hajszállal lemaradt a fordított rajtrácsos pole pozícióról, utóbb azonban kiderült, hogy Magnust kizárták az autó nem megfelelő hasmagassága miatt, ezért Boldizsé az első rajtkocka. „El sem hiszem, hogy ez tényleg igaz, nagyon boldog vagyok! Késő este kaptam az információt, hogy a fordított rajtrácsos versenyen az első helyről rajtolhatok, biztos egy percet sem fogok aludni az éjszaka. Most még jobban sajnálom, hogy nincsenek szurkolók…” – mondta Boldizs.
A negyedik magyar versenyző, Kismarty-Lechner Gábor a 22. helyről rajtolhat.