Kiss Norbert mind a négy hungaroringi futamon dobogóra állhatott – pontosabban az utolsón fizikai valójában nem pezsgőzött a pódiumon, de a leintés után kiszabott büntetések miatt azonban a harmadik helyért járó pontokat megkapta a kamionos Európa-bajnokság (ETRC) magyar futamán. De ne szaladjunk ennyire előre!
Huszonegyezer néző skandálta a nevét vasárnap (a két nap alatt pedig összesen 32 ezer ember volt kíváncsi az eseményekre), s annyi autogramot kiosztott a két nap során, hogy a csuklója attól fájdult meg inkább, nem pedig attól, hogy négy versenyt teljesített az 1100 lóerős, 5300 kilós Mercedes-monstrummal. Pedig milyen versenyek voltak azok! A szombati kettő után a vasárnapi két viadal is jól alakult Kiss számára a kamionos Európa-bajnokság magyar hétvégéjén. Kezdődött azzal, hogy megszerezte az első rajtkockát a délelőtti időmérő edzésen.
Majd folytatódott azzal, hogy bár nem sikerült lerajtolnia Jochen Hahnt (az a fizikai képtelenség határát súrolta volna, hiszen a német kamionja jóval erősebb), a második helyet olyan tisztán tartotta, hogy rajzolni se lehetett volna szebbet. „Jól sikerült a rajtom, úgyhogy reméltem, meg tudom tartani a vezető pozíciót az első kanyarban, de sajnos Jochen (Hahn) kamionja erősebb, mint az enyém, úgyhogy nem sikerült. A futam során néhányszor meg tudtam közelíteni, de előzési pozícióba nem kerültem. Ez volt a reális eredmény” – nyilatkozta Kiss. A második futamot a hetedik helyről várhatta, s a közönség lélegzetvisszafojtva figyelte az eseményeket, hiszen előző nap Kiss brilliánsan fűzte át magát a komplett mezőnyön. Ezúttal ez nem jött össze – egyszerűen túl kemény volt a küzdelem, túl sűrű a mezőny, s talán az volt a kulcsmomentum, amikor Anthony Janiac mögé került, mert beragadt a francia mögé, s onnantól kezdve nem volt tovább előre.
Ötödikként intette le a kockás zászló, a díjkiosztó után azonban megváltozott a végeredmény, mert kiderült, hogy a dobogó legfelső fokán pályafutása első futamgyőzelmét ünneplő Gerhard Körber és a másodikként érkező Ryan Smith is túllépte a megengedett, 70 km/órás sebességhatárt a rajtvonal átlépésének pillanatában, úgyhogy a leintés után harminc-harminc másodperces büntetést kaptak. Így azután, ha negyedszer fizikailag nem is állhatott fel a dobogóra Kiss, a harmadik helyért járó pontokat megkapta, ami bizonyára jól jön majd a végelszámoláskor. „Tízes skálán kilencesre értékelem a hétvégét, de csak azért, mert egyig futamot sem tudtam megnyerni, így maradt bennem némi hiányérzet. Pedig nem kéne, hogy így legyen, hiszen jó sok pontot szereztem a hétvége folyamán, s az összetettben is felzárkóztam a harmadik helyre, ami várakozáson felüli – legalábbis az év eleji célkitűzéshez képest. Nagyon sok potenciál rejlik még a kamionban, úgyhogy ennél már csak jobb lesz” – jelentette ki Kiss, ami sokat ígérően hangzik…
KAMION EURÓPA-BAJNOKSÁG, 5. FORDULÓ, HUNGARORING3. verseny: 1. Jochen Hahn (német, MAN) 25:39.773, 2. Kiss Norbert (magyar, Mercedes) 0.666 másodperc hátrány, 3. Lacko (cseh, Freightliner) 2.733 mp h. 4. verseny: 1. Adam Lacko (cseh, Freightliner) 25:45.409, 2. Janiec (francia, MAN) 6.341 mp h., 3. Kiss Norbert 11.426 mp h. Az Eb állása 20 futam után: 1. Jochen Hahn 248 pont, 2. Lacko 235, 3. Kiss Norbert 144