Eseménydús napjuk volt a magyar versenyzőknek az ingyenes Super Racing Fesztivál szombatján: Kiss Norbert megnyerte az első versenyt, majd a fordított rajtrácsoson rommá törték a versenykamionját, míg a túraautó-világkupában Michelisz Norbert volt a legjobb magyar, hetedikként végzett az időmérő edzésen.
Ennél jobban nem is kezdődhetett volna magyar szempontból a szombat a Hungaroringen: Kiss Norbert a pole pozícióból indulva tükörsima rajt-cél győzelmet aratott a kamion Európa-bajnokság első versenyén.
„Kívülről talán könnyűnek tűnik egy rajt-cél győzelem, pedig egyáltalán nem az, hiszen folyamatosan koncentrálni kell: figyelni a fékek hűtésére, és óvni a technikát, mert versenyről versenyre szemmel láthatóan kopik – mondta Kiss Norbert. – Nem vállaltam rizikót, mivel nem volt rá szükség, de ha kellett volna, még rá tudtam volna tenni egy lapáttal. Fenomenális érzés a magyar közönség előtt versenyezni, érezni azt a szeretetet, amit csak hazai pályán kap az ember. Jó volt kiszállni a kamionból a győzelem után és felment az adrenalin-szintem akkor is, amikor kiléptem a dobogóra.”
Csakhogy azután jött a fordított rajtrácsos, őrült futam, amely fél körig sem tartott, és leginkább egy roncsderbire hasonlított. Kiss pedig sajnos az „áldozatok” közé tartozott – rommá tört a versenygépe.
„Így nem lehet vezetni – mondta magából kikelve Kiss. – Az első kanyarban mindenki elhagyta a pályát, és úgy jött vissza – ami az egyik legnagyobb szabálytalanság –, hogy kiütötte azokat, akik haladtak a pályán. Amúgy szerintem már ott, annál az ütközésnél vége volt a versenyemnek, mert ott eltört a bal hátsó rugó, de utána még továbbmentünk, mert láttam, hogy a negyedik hely környékén vagyok, és akkor utána megint kilökik egymást és nem lehet kikerülni őket, aztán meg persze engem kennek fel a falra, úgyhogy majdnem felborulok. Nem tudom, hogy ebből holnap lesz-e verseny.”
Azért bízzunk benne, hogy lesz, a csapat legalábbis elindult új fülkéért Nyíradonyba.
A túraautó-világkupában az időmérő edzést tartották meg szombaton, ahol a korábbi bajnok Michelisz Norbert a hetedik helyet szerezte meg. Ez azt jelenti, hogy a Hyundai pilótája a vasárnapi első versenyen öthelyes rajtbüntetése miatt (amit a Nürburgringen kapott a Tassi Attilával való ütközés után) a 12. helyről, míg a fordított rajtrácsos második futamon a negyedik helyről várhatja a lámpa szabad jelzését. „Alapvetően nem volt rossz az időmérő, az autó jól működött, magabiztosnak éreztem magam – mondta Michelisz. – A fordított rajtrácsos verseny miatt szerettem volna közelebb végezni a tizedik helyhez, de a hetedik is jó kiindulópont egy értékes pontszerzéshez.”
A Zengő Motorsport színeiben autózó Nagy Dániel egész nap remek tempót diktált, terveinek megfelelően bejutott a Q2-be is, ahol azonban az első körében frontálisan a gumifalba csapódott – utóbb kiderült, a bal első felnin elforgott a gumi, így esélye sem volt.
A mezőny harmadik magyarja, Tassi Attila a 14. helyről várja a rajtot a vasárnapi versenyfutamokon – ő negyven kilónyi pluszsúlyt cipel a Hondában, és eléggé szenvedett az új gumikkal, úgyhogy nem sikerült a cél: a Q2-be jutás. Vasárnap javíthat.
SUPER RACING FESZTIVÁL, HUNGARORING
KAMION EURÓPA-BAJNOKSÁG, 2. FORDULÓ
1.verseny: 1. Kiss Norbert (magyar, MAN) 25:46.885, 2. Lenz (német, MAN) 9.339 mp h., 3. Hahn (német, Iveco) 13.339 mp h. 2. verseny: 1. Adam Lacko (cseh, Freightliner) 26:00.407, 2. Kursim (német, Iveco) 10.797 mp h., 3. Lenz (német, MAN) 11.306 mp h.
Az állás 6 futam után: 1. Kiss Norbert 71 pont, 2 Lenz 58, 3. Hahn 57
TÚRAAUTÓ-VK, 3. FORDULÓ
Időmérő edzés: 1. Mikel Azcona (spanyol, Hyundai Elantra N) 1:52.020, 2. Berthon (francia, Audi RS3) 1:52.148, 3. Ehrlacher (francia, Lynk & Co) 1.52.344, …7. Michelisz Norbert (magyar, Hyundai Elantra N) 1:51.986, …12. Nagy Dániel (magyar, Zengő Motorsport) Q2-es idő nélkül, …14. Tassi Attila (magyar, Honda Civic) 1:52.516