Kiss: újabb futamgyőzelmek a Super Racing Fesztiválon!

Kiss Norbert számára aligha alakulhatott volna ennél sokkal eredményesebben a Hungaroringen, zárt kapuk mögött megtartott Super Racing Fesztivál: kamion Európa-bajnokunk a négy futamból hármat megnyert, egyen pedig másodikként végzett.
A másik Norbi, Michelisz már nem lehetett ennyire elégedett, igaz, az ő hétvégéjét meghatározta az időmérő edzés, amelyen technikai gondokkal küszködött, így mindhárom futamon a mezőny második felében rajtolhatott.
De nézzük a részleteket!
A kamion Európa-bajnokság mezőnye ezen a napon is két versenyt teljesített, s jó előjel volt, hogy a délelőtti időmérő edzésen, amelyet immár száraz aszfalton tartottak meg: Kiss Norbert kiemelkedett a mezőnyből.
Az első futamot a pole pozícióból indulva annak rendje és módja szerint meg is nyerte (egyedül a rajtnál volt egy kis gondja, mert úgy emlékezett, hogy a Hungaroringen általában később váltanak zöldre a lámpák. Éppen azzal volt elfoglalva, hogy ne lépje túl a megengedett sebességet, amikor szabad lett a jelzés, azután azonban elfordult elsőként, és onnantól megállíthatatlan volt.
A fordított rajtrácsos verseny ennél jóval több izgalmat hozott – a nyolcadik helyről induló Kiss négy kör alatt szinte „bedarálta” a mezőnyt, olyan vagány előzéseket mutatott be, hogy a gyengébb idegzetűek egyszer-kétszer a szívükhöz kaptak.
„A rajt előtt kérdeztem a csapatot, hogy óvatoskodjak, vagy ne, és azt mondták, hogy ne – mondta Kiss. – Többször is nagy kockázatot vállaltam az előzéseknél, de szerencsére mindenki figyelt és elengedtek. Tegnap nagyon haragudtam az esőre, mert tudtam, hogy mire vagyunk képesek száraz pályán, ezt ma meg is mutattuk. Pályafutásom egyik legjobb teljesítménye volt a mostani, a legjobb kamionnal és a legjobb csapattal. Úgy kihasználtuk a hazai pálya előnyét, ahogy még soha.”
Kiss a hungaroringi teljesítményével az összetett pontversenyben is az élre állt.
A túraautó-világkupa mezőnyében négy magyar pilóta mérette meg magát: közülük a hondás Tassi Attila gyűjtötte a legtöbb pontot (34-et), más kérdés, hogy pontgyűjtés helyett ő a dobogóra vágyott.
 „Ki kell elemeznünk, miért szenvedtem ezen a hétvégén sokkal jobban, mint a csapattársaim, akiknek természetesen gratulálok. Nagy dolog, hogy három Honda-pilóta állt a dobogón a harmadik futamon, csak azt sajnálom, hogy nem lehettem én az egyikük. Csalódott vagyok…” – mondta Tassi.
A világkupa-címvédő Michelisz Norbert hétvégéjét megpecsételte a 16. rajthely.
„Kereshetjük az okokat és a magyarázatokat, de a legfontosabb, hogy levonjuk a tanulságokat – mondta Michelisz, aki egy ötödik és egy tizedik helyet szerzett. – Sokszor voltam már olyan helyzetben, hogy nem a terveim szerint alakultak a dolgok, és mindig erősebben jöttem ki ezekből. Sajnálom ezt a hétvégét, de az időmérő után nem volt sok ütőkártyánk.”
Boldizs Bence egyre előrébb küzdi magát a mezőnyben: élete negyedik WTCR-hétvégéjén a pole pozícióból indulhatott a fordított rajtrácsos futamon, s bár a rajtja nem sikerült jól, végül hatodikként intette le a kockás zászló, aminek nagyon örült.
„Még nem igazán tudok jól rajtolni ezzel az autóval, most is kipörögtek a kerekeim. Hátrébb csúsztam, de utána hatalmas élményt jelentett, hogy Michelisz Norbi és Guerrieri között tudtam menni. Még mosolyogtam is a sisakban, hogy ha valaki egy éve ezt mondja, nem hiszem el” – mondta Boldizs.
A Zengő-csapat másik magyar pilótája, Kismarty-Lechner Gábor saját elmondása szerint ezt a fordulót is megpróbálta annyira élvezni, mint az eddigieket – bár nagyon nehéz hétvégéje volt –, s mivel a Hungaroringet ismeri a legjobban, ez egy-két szép akcióban meg is mutatkozott. A lényeg, hogy folyamatosan fejlődött. „Voltak biztató jelek, a második futamban a köridőm egész jó volt, az volt a hétvége fénypontja, a harmadikban viszont szenvedtem a fékekkel. Tanulási folyamatban vagyunk” – mondta Kismarty.
Bízunk benne, hogy jövőre már a szurkolók is ott lehetnek a Hungaroring lelátóin!