Meglepetés-végeredményt hozott a DTM-sorozat szombati versenye a Hungaroringen – az élen két korábbi Formula–1-es pilóta, Paul di Resta és Timo Glock végzett, akik számára az időmérés nem sikerült valami fényesen. A TCR-kvalifikációt viszont Michelisz Norbert nyerte meg.
De menjünk sorban!Nyugodt szívvel kijelenthetjük, az időmérő edzés után, amelyen végig az Audi dominált, senki sem számított arra, ami végül az első DTM-futamon történt. Ugyanis a viadalt Paul Di Resta (Mercedes) zárta az élen, őt Timo Glock és Bruno Spengler (mindketten BMW) kísérte fel a pódiumra, hogy együtt pezsgőzzenek. Mindhárman a jó boxstratégiából profitáltak, ami a korai kerékcseréből fakadt, és abból, hogy a biztonsági autó a pályára hajtott. A legjobb Audi-pilóta Mike Rockenfeller volt – őt a negyedik helyen intette le a kockás zászló. „Néha szerencse is kell a győzelemhez, s nekünk most szerencsénk is volt. Amikor megláttam a pályán a biztonsági autót, tudtam, hogy ezt a versenyt meg is nyerhetem. Jó volt a gumistratégiánk, ez is hozzájárult a sikerhez” – mondta Di Resta, aki 2016-ban, a hockenheimi idénynyitón nyert legutóbb, s aki feleségének Laurának, és hétfőn született lányuknak, Perlának ajánlotta a győzelmét. Timo Glock sem számított a második helyre, neki is az volt a szerencséje, hogy már túl volt a boxkiálláson, amikor a safety car a pályára hajtott. Úgy érezte, hogy gyorsabb volt Glocknál, de inkább óvta a gumijait. „Sikerült jó ritmust találni, a Hungaroring pedig mindig is feküdt nekem, mintha a hazai versenyem lenne. Imádok itt versenyezni, lehet, hogy magyar útlevélért folyamodom” – viccelődött Glock, aki nálunk állhatott először pódiumra a Formula–1-ben is (2008). René Rast – aki pályafutása első pole pozícióját szerezte a Ringen – végül a hatodik helyen végzett. Az ok pedig, ami miatt a biztonsági autó a pályára hajtott, Maxime Martin balesete volt, aki a nyolcadik kör után esett ki a versenyből, csak rossz helyen állt meg az autója, menteni kellett.
Magyar sikereknek is tapsolhatott a közönség a Ringen, a TCR International sorozatban ugyanis a vendégpilótaként a saját csapata színeiben versenyző Michelisz Norbert volt a leggyorsabb az időmérő edzésen, így ő indulhat az élről a vasárnapi első versenyen. Pártfogoltja, a 18. születésnapját a hét közepén ünneplő Tassi Attila sem sokkal maradt el mögötte: övé a harmadik rajtkocka. „Jó kis nap volt, s bár akad még egy-két apróság, amellyel jobbá tehetjük az autót, aki a pole pozícióból indul, az ne panaszkodjon. Büszke vagyok a fiúkra, hogy ilyen jól kezdték az évet, s ha a rengeteg munkájukat egy kicsit meghálálhatom azzal, hogy az élről indulok, hát megteszem. Tudom, milyen érzés itt nyerni, és elsősorban persze sportoló vagyok, de ha tudok, segítek a csapatomnak és Attikának, hogy a lehető legtöbb pontot szerezzék a hétvégén. Persze, nem úgy, hogy másokat gátolok ezzel.”A kérdésre, hogy van-e rajta nyomás, Tassi Attila azt válaszolta, hogy egyáltalán nincs. Sőt, alig várja a versenyt, mert bízik benne, hogy azok a trükkök, amelyeket a Hungaroringen felnövő magyar pilóták ismernek, segítenek majd neki a futam során.
A Formula–3 Európa-bajnokság mezőnye is teljesített egy versenyt szombaton, ott a sok fiatal tehetség közül a német Maximilian Günthernek játszották el a német himnuszt. „Jól sikerült az időmérés és a rajt, onnantól kezdve pedig csak arra kellett koncentrálnom, hogy óvjam a gumikat és az éllovas pozíciómat. Nagyon fontos ez a huszonöt pont, és remek érzés vezetni a bajnoki pontversenyt, de utóbbival egyelőre nem foglalkozom” – nyilatkozta a német pilóta.