Michelisz dobogós hellyel melegített a Ringen!

Michelisz Norbert elképesztően gyors volt a WTCR-sorozat hungaroringi futamának első napján: tükörsimán szerezte meg a pole pozíciót, s dobogós helyezéssel kezdte a háromversenyes hétvége szombati napját.
Hazai pálya. Technikailag nem jelent előnyt, hiszen ebben a mezőnyben mindenki kőkemény profi, ráadásul mivel legtöbben már nyolcadszor járnak a Ringen, épp úgy ismerik a mogyoródi aszfaltcsík minden trükkjét, mint a hazai versenyzők, de mégis… Az, hogy egész nap szólnak a dudák, hogy a magyar versenyzőket olyan elképesztő szeretet veszi körül, mint sehol máshol, az mindenképp plusz lendületet ad. Michelisz elmondta, egy idegen pályán, más körülmények között, talán nem is tudta volna megelőzni Yvan Mullert szombaton – de a tízezer ember buzdítása megtette a hatását.
Ne szaladjunk azonban ennyire előre! Michelisz tehát az időmérő edzésen megszerezte az első rajtkockából való indulás jogát, s optimistán várta a rajtot (főleg, hogy most először kislánya, Mira is a helyszínen szurkol neki). „Nem volt ideális a rajtom, s az átlagos ebben a mezőnyben nem elég. Guerrieri bebújt mellém, próbáltam rátolni a falra, de így is elment mellettem, s hiába támadtam, elment mellettem” – mondta Michelisz, aki ezután szendvicsbe került (hárman próbáltak egyszerre befordulni az első kanyarba), s visszacsúszott az ötödik helyre. „Az első néhány körben bánkódtam a rajt miatt, ami egyáltalán nem jellemző rám, de most a hazai pálya miatt megviselt. Megelőztem a csapattársamat, majd körökön keresztül vonatoztunk Yvan Mullerrel, s amikor láttam, hogy küszködik az abroncsaival, megtámadtam. Két körrel a leintés előtt sikerült megelőzni, így lett meg a dobogós hely” – mondta Michelisz, aki nem csak a saját jó szereplésének örülhetett, hanem annak is, hogy csapata színeiben a szabadkártyával induló Nagy Dániel az előkelő hetedik pozícióban végzett, s abszolút nem illetődött meg a nagy nevek között. „A rajt után szerencse is kellett, hogy kimaradjak a csetepatéból, de szerencsére sikerült, sőt, három-négy kör után azt vettem észre, hogy tudom tartani Tarquini tempóját – mondta Nagy Dániel. – A lökhárítóján autóztam, és az volt a terv, hogy az utolsó három körben begyújtom a rakétákat, de nem maradt annyi az abroncsaimban, hogy ezt megtegyem. Ezzel a hetedik hellyel – aminek nagyon örülök – lekerült némi súly a vállamról, úgyhogy próbálok vasárnap egy kicsit előrébb keveredni.”A Zengő Motorsport két fiatalja közül Nagy Norbert számára korán véget ért a verseny (ő nem tudta elkerülni a csetepatét a mezőny sűrűjében), Szabó Zsolt Dávid az abroncsaival vívta a legnagyobb küzdelmet, a másik szabadkártyás, Tassi Attila pedig az autója beállításaival. Ezen azonban gyorsan túl kell lendülniük, hiszen vasárnap egy újabb időmérő edzés, és két versenyfutam vár rájuk. Tehát bőven van idejük árnyalni a képen. Érdekesség, hogy miközben az edzéseket a Hyundai uralta, az első versenyen két Honda-pilóta végzett az első két helyen, ráadásul a francia Yann Ehrlacher az összetettben is felzárkózott a második helyre. „Az ötödik helyről rajtoltam, s az olyan szoros versenyeken, mint ez volt, ebből a pozícióból szinte lehetetlen nyerni. Szóval eléggé szerencsés voltam. A rajtom remek volt. Megelőztem Thedet (Björk), és szerencsém volt, mert előttem hárman lökdösődtek, s ezt kihasználva belső íven meg tudtam előzni őket” – mondta Ehrlacher, aki tehát csatlakozott a futamgyőztesek elit táborához.
WTCR, TÚRAAUTÓ-VILÁGKUPA, 4-6. FUTAM, HUNGARORING1. verseny: 1. Yann Ehrlacher (francia, Honda Civic) 23:08.602, 2. Guerrieri (argentin, Honda Civic) 0.692 mp h., 3. Michelisz Norbert (magyar, Hyundai i30) 5.942 mp h., …7. Nagy Dániel (magyar, Hyundai i30) 11.096 mp h., …19. Tassi Attila (magyar, Honda Civic) 34.344 mp h., …22. Szabó Zsolt Dávid (magyar, Cupra TCR) 46.586 mp h. A vk állása: 1. Gabriele Tarquini (olasz, Hyundai i30) 72 pont, 2. Ehrlacher 64, 3. Björk (svéd, Hyundai i30) 55, …6. Michelisz Norbert 39, …13. Nagy Dániel 8