Michelisz megcélozza a dobogót

Robert Huff volt a leggyorsabb a túraautó-világbajnokság magyar futamának időmérő edzésén, így a fő versenyen ő indulhat az élről, míg Michelisz Norbert hajszállal lecsúszott a Q3-ba jutásról – a hatodik helyet szerezte meg (ez a nyitó versenyen az ötödik rajtpozíciót jelenti számára).De haladjunk sorban!
Délelőtt egy száraz és egy nagyon esős szabadedzésben volt része a mezőnynek, amely így minden időjárási körülményben próbára tehette magát a Hungaroring aszfaltcsíkján. A magyar szurkolók nem élvezték különösebben az égi áldást, annak viszont örültek, hogy Michelisz megnyerte a vizes edzést, a Zengő Motorsport fiatal pilótája, Nagy Dániel pedig kilencedikként végzett rajta.
Csakhogy…Csakhogy délutánra kisütött a nap, felszáradt a pálya, és az ettől a versenytől kezdve a szabályok szerint nyolcvan kiló pluszsúlyt cipelő Hondák teljesítményének ez nem tett jót. „Az autó ilyenkor minden körülményben lassabb” – mondta Michelisz, amihez Nagy Dániel csak annyit tett hozzá, hogy az ő 2015-ös fejlesztésű Hondájára ez fokozottan érvényes. Michelisz Norbert tehát hatodikként végzett az, és bár ennél jobbra számított, azért bízik benne, hogy a dobogóért küzdhet vasárnap. „Bár még nem elemeztük ki az adatokat, érzésre majdnem tökéletes volt a köröm, ennél gyorsabb nemigen tudtam volna lenni. Utólag gondolkodtunk is a mérnökömmel, Bári Gergővel, hogy talán jobb lett volna nem befejezni a második gyors kört, és megcélozni az első sort a nyitó futamon. Mindegy, ez most már a múlt, bízom benne, és mindent megteszek érte, hogy holnap így is dobogóra állhassak” – értékelt Michelisz Norbert. Nagy Dániel a 16. helyről várhatja a rajtot, és bár egy kicsit csalódott, ez lesz élete első világbajnoki futama a Hungaroringen, úgyhogy feltett szándéka vagányan, elszántan küzdeni.
„Az esős szabadedzés után azt hittem, bejutunk a Q2-be, ám a felszáradó pályán teljesen elveszett az autó egyensúlya, és nem boldogultunk. Sőt, messzebb voltunk az élmezőnytől, mint gondoltuk. Ennek ellenére vasárnap nyomom majd a gázt, ahogy a csövön kifér – a Ringen bátrabbnak kell lennünk, mint bárhol máshol” – mondta Nagy Dániel.
A túraautó Európa-kupa mezőnyében három magyar is vitézkedik – mindhárman a Zengő Motorsport színeiben. Közülük ezúttal Szabó Zsolt Dávid volt a leggyorsabb, a második helyen végzett, Nagy Norbert pedig a harmadikon. Utóbb aztán még nagyobb lehetett a boldogság a magyar csapat boxában, mert az elsőként végző kazah Alexandr Artemjevet kizárták (nem állt meg a kötelező súlymérésre), így két magyar rajtolhat az első sorból!Kiemelendő György Anett teljesítménye is, aki ugyan kilencedik lett az időmérő edzésen, viszont majd’ két másodpercet javított eddigi legjobb köridején a Ringen, s az tudja csak igazán értékelni, hogy mit jelent mindez, aki próbált már a tizedmásodpercekért küzdeni.
TÚRAAUTÓ-VB, 5-6. FUTAM, HUNGARORINGA rajtsorrend. Nyitó verseny: 1. John Filippi (francia, Citroën C-Elysée), 2. Monteiro (portugál, Honda Civic), 3. Björk (svéd, Volvo S60), …5. Michelisz Norbert (magyar, Honda Civic), …16. Nagy Dániel (magyar, Honda Civic). Főverseny: 1. Robert Huff (brit, Citroën C-Elysée) 1:48.264, 2. Bennani (marokkói, Citroën C-Elysée) 1:48.591, 3. Guerrieri (argentin, Chevrolet Cruze) 1:48.896, …6. Michelisz Norbert 1:48.970, …16. Nagy Dániel 1:52.457
TÚRAAUTÓ EURÓPA-KUPA, 3-4. FUTAM, HUNGARORINGA rajtsorrend: 1. Szabó Zsolt Dávid (magyar, SEAT León) 1:55.967, 2. Nagy Norbert (magyar, SEAT León) 1:56.163, 3. Schreiber (svájci, Honda Civic) 1:56.237, …9. György Anett (magyar, SEAT León) 1:57.799