-->

Michelisz optimista a hungaroringi versenynap előtt!


„Nem látom okát, hogy holnap miért ne jöhetne össze a dobogós helyezés.” Na kérem, így kell ezt. Persze, Michelisz Norbert csalódott egy kicsit, hogy a túraautó-világbajnokság hungaroringi futamának időmérő edzésén a hatodik helyre szorult, főleg, mert nem érti, hogy miért történt, de összességében elégedett a Hondája teljesítményével, és bízik a hétvége pozitív alakulásában. 

„Nem tudom, talán túl keményen nyomtam neki a hazai nézők előtt, elemeznem kell az adatokat ahhoz, hogy tudjam, mi történt. Egy biztos az időmérő előtt tempóból a csapattársak előtt voltam, de a kvalifikáció első körében megváltozott a helyzet. Iszonyatosan sajnálom, mert némi szerencsével az első sorért harcolhattam volna. De nincs ok az elkeseredésre, hiszen a pontokat holnap osztják, és nagy kérdés, hogy esik-e az eső, mert ha igen, bármi megtörténhet. Ha kívánhatnék valamit, akkor egy kicsit most jobban kívánnám az esőt, mint egyébként” – mondta Michelisz, aki tehát a fordított rajtrácsos nyitó versenyen az ötödik, a főversenyen pedig a hatodik helyről indulhat. 



Megfigyelhető egyébként, hogy a Hungaroring új aszfaltjának (vagyis a jobb tapadásnak), és az alacsonyabb rázóköveknek köszönhetően (a sikánt sokkal nagyobb tempóban lehet venni, ezen felül a 8-as, a 9-es és a 12-es kanyart sokkal határozottabban támadni) jelentősen javultak a köridők a Hungaroringen. A pályacsúcsot eddig Yvan Muller tartotta 1:48.727-es idővel (amit 2014-ben ért el), most pedig az első rajtkockát megszerző világbajnoki címvédő José María López győztes körideje 1:46.109. 



„A csapat nélkül nem lennék itt, a Citroën fantasztikus munkát végzett. A pálya egészen más volt, mint tavaly, nehéz volt megtalálni a beállításokat, de sikerült. Hosszú út van még előttünk, de jól állunk – mondta López. 

A nap egyik legnagyobb meglepetését Tom Coronel szerezte a második helyével: ő azt nyilatkozta  olyan, mintha álmodna. Főleg, mert néhány új matricán kívül nemigen került fejlesztés az autójába az utóbbi időben.  

A harmadik helyen végző Rob Huff a pályát, az új aszfaltot dicsérte, amely szerinte tökéletes. Azt mondta, ahányszor csak a pályára hajtott, fejlődött az autó – méghozzá elképesztő ütemben. Számára ez a legjobban sikerült kvalifikáció az idén eddig, ami annak tudatában, hogy a Hondák hetven kiló pluszt cipelnek, eléggé meggyőző. 



Ami a Zengő Motorsport fiatal pilótáját, Ficza Ferencet illeti, nos, ő másfél másodpercet javított a saját legjobb köridején, ám mivel a többiek is gyorsultak, ez a 17. helyre volt elég. Fontos azonban, hogy a saját tempójában építkezzen, hiszen úgy a biztos. 

„Két tizeddel gyorsabb voltam, mint amit előzetesen vártam magamtól, úgyhogy boldog vagyok. Főleg mert már a negyedik sebességi fokozatot is használhattam. Sok maradt bennem, a pálya bizonyos részein még el kell hinnem, mire képes az autó, de azért vagyunk itt, hogy tanuljunk, és én nem sietek sehová, centiről centire próbálok javulni” – mondta Ficza, aki vasárnap élete első magyar világbajnoki futamának vág neki a WTCC-mezőny tagjaként. 



TÚRAAUTÓ-VB, 5-6. FUTAM, HUNGARORING

A rajtsorrend. Nyitóverseny: 1. Mehdi Bennani (marokkói, Citroën C-Elysée), 2. Ekblom (svéd, Volvo S60), 3. Muller (francia, Citroën C-Elysée), …5. Michelisz Norbert (magyar, Honda Civic), …17. Ficza Ferenc (magyar, Honda Civic). Főverseny: 1. José María López (argentin, Citroën C-Elysée) 1:46.109, 2. Coronel (holland, Chevrolet Cruze) 1:46.718, 3. Huff (brit, Honda Civic) 1:46.833, …17. Ficza Ferenc (magyar, Honda Civic) 1:48.707