Lando Norris nyerte meg a jubileumi 40. Magyar Nagydíjat, amelyet a négy nap alatt összesen 300 ezer ember követett a helyszínen élőben. A McLaren-istállónak ez volt a 200. futamgyőzelme.
Piros-fehér-zöldben pompázott a vadonatúj főlelátó (a nézők lelkesen lengették a negyvenes dizájnnal ellátott zászlócskákat), felcsendültek a Himnusz hangjai, és a rajtrácson mindenki átérezte a pillanat nagyszerűségét. A története legnagyobb változásán áteső Hungaroringre szinte rá sem lehetett ismerni. Az új főépület, amelyről pilótától hírességen át csapatfőnökig mindenki ódákat zengett – impozáns hátteret biztosított az ünnepi pillanatnak.
Néhány percig tartott csak az áhítat, azután visszazökkent minden a normál kerékvágásába, és elkezdődött a Formula 1-es futamokon megszokott precíz pontos „ügymenet”.
Charles Leclerc rajtolhatott az első rajtkockából, és ez általában jó ómen a Hungaroringen, ám ezúttal sajnos nem hozott szerencsét a pole – a győzelmet ugyanis az alternatív versenystratégiát választó Lando Norris szerezte meg. Az angol elrontotta a rajtot, aminek következtében visszaesett a negyedik helyre, ám ezután átállt egy kiállásos stratégiára, ami nyerőnek bizonyult.
„Ez volt az egyetlen esélyem – mondta el utólag Norris. – Kellett, hogy ne hibázzak a hajrában, kellett a jó taktika, no és az, hogy a gumik is kibírják. Remek csatát vívtunk Oscarral, hálás vagyok a csapatnak, és örülök, hogy én arattam a McLaren alakulat kétszázadik győzelmét.”
Norris ezzel kilenc pontra csökkentette a hátrányát az összetettben csapattársával, a második helyen célba érő Oscar Piastrival szemben. Az ausztrál úgy érezte, ő volt a gyorsabb, ám ez az eredményben nem mutatkozott meg.
„A végén álltam a gázon, tudtam, hogy a pályán kell megelőznöm – mondta Piastri. – Sajnálom, mert úgy éreztem, végig gyorsabb voltam Landónál, de neki nem volt vesztenivalója, úgyhogy kockáztatott, és nyert. Örülök, hogy a csapat kettős győzelmet aratott.”
A harmadik helyen George Russellt intette le a kockás zászlóval Axl Rose, a Guns N’ Roses énekese. A brit a végén utolérte a pole-ból induló Charles Leclerc-t, és bár a monacói mindent megtett, hogy zárja az íveket (és bezárja a kaput), végül meg kellett adnia magát Russellnek. „Nem könnyű úgy előzni, ha valaki az ütközést kockáztatja, de a lényeg, hogy sikerült” – mondta Russell.
A 40. Magyar Nagydíj összességében méltó volt a jubileumhoz, a versenyzők és a sportág vezetői egyaránt szuperlatívuszokban beszéltek a megújuló pályáról. Gyulay Zsolt elnök-vezérigazgató elmondta: példaként állítanak minket a többi promóter elé, Bernie Ecclestone pedig egyenesen azt nyilatkozta, hogy most már a Hungaroring a világ egyik legjobb pályája…