Nyíltsisakos küzdelem

A bajnokság szempontjából a lehető legjobb dolog történt szombaton, a német túraautó bajnokság (DTM) első hungaroringi futamán – igaz, ezt Marco Wittmann valószínűleg egy kicsit másképp látja. Történt ugyanis, hogy a bajnokságban második Edoardo Mortara nem csupán az első rajthelyet szerezte meg az időmérő edzésen, hanem az esélyeit győzelemre is váltotta Audija volánja mögött, így 14 pontosra csökkentette hátrányát az összetettben.
Ez a nap egyébként totális Audi fölényt hozott: az első hat helyen a márka képviselői végeztek, s az éllovas Wittmann (aki egyébként 2014-ben megnyerte a magyar futamot) kénytelen volt megelégedni a hetedik hellyel. „Tökéletes napunk volt, az autót sikerült nagyon jól beállítanunk, s mivel versenyképesek voltunk, van esélyünk arra, hogy a hátralévő futamokon megküzdjünk a bajnoki címért” – nyilatkozta Mortara a viadal után.
A második helyen Jamie Green, a harmadikon Miguel Molina végzett – utóbbi pilótával kapcsolatos érdekesség, hogy ahányszor csak a Hungaroringre jött versenyezni (bármilyen kategóriában), mindig dobogóra állhatott, s ezt a hagyományt most sem szakította meg. Persze, s ezt mindannyian tudják, hátravan még a hosszabbik DTM-futam a Hungaroringen, amelyre vasárnap 15 órától kerül sor, azzal a kis taktikai elemmel megfűszerezve, hogy ezen a versenyen a pilótáknak be kell iktatniuk egy kötelező boxkiállást, amely során mind a négy abroncsukat lecserélik. A nap magyar vonatkozású érdekessége volt, hogy a kamionos kategóriában kétszeres Európa-bajnok Kiss Norbert ezúttal is szerephez jutott: azok után, hogy pénteken három kör erejéig kipróbálhatott egy DTM-autót, szombaton a saját Mercedes-kamionjával „gyorsult” egy DTM-Mercedes ellen. Nos, a furcsa párbaj végkimeneteléről aligha volt bárkinek is kétsége, látványnak mindenesetre nem volt utolsó, ahogy egymás mellett végighajtott a mogyoródi pálya aszfaltcsíkján a monstrum, és a karcsú, szélvészgyors DTM-verda.
„Örülök, hogy itt lehettem és megmutathattam a kamiont, igaz, a gyorsulási versenyen alulmaradtunk, de ez várható is volt. Bevallom, pénteken egy kicsit izgultam, amikor beülhettem a DTM-Mercibe, még akkor is, ha tudtam, nem fogok kockáztatni, mivel a három kör pont arra jó, hogy az ember megszokja az autót. Örülök, hogy nem csúsztam ki, nem történem össze, a teljesítményem pedig arra talán elég, hogy legközelebb is beengedjenek a paddockba” – viccelődött Kiss Norbi, akinek nem az volt a célja a kalanddal, hogy feltétlenül DTM-pilótává avanzsáljon, ez egy gesztus volt a Mercedes részéről, amelyet az F1-es Magyar Nagydíj hétvégéjén ajánlott fel a csapatfőnök Toto Wolff. Kiss pedig élt a lehetőséggel, ez aligha képezi vita tárgyát.