Szujó Zoltán: A Mercedes az első erő

Az Ausztrál Nagydíjra készül a Formula 1-es mezőny, a csapatok az utóbbi napokban azon dolgoznak lázasan, hogy elvégezzék az utolsó simításokat, a szurkolókat pedig az érdekli legjobban, vajon reális képet adtak-e az erőviszonyokról az idény eleji kollektív tesztek.
…és persze a koronavírus is időről időre szóba kerül.
Mi a sport oldaláról igyekeztünk megközelíteni a világbajnokságot, Szujó Zoltánt kértük meg arra, segítsen képet alkotni az előttünk álló szezonról.
„A tesztekből mindig nehéz kiindulni, elég ha arra gondolunk, hogy tavaly azt mondtuk, a Ferrari mindenkit legyőz majd, és láttuk, hogy végül mi történt – mondta Szujó Zoltán. – A teszteken, amellett, hogy minden csapat igyekszik felmérni, hol tart, kicsit igyekeznek is elfedni a valós teljesítményüket, nem felfedni a kártyáikat. Az viszont már most látszik, hogy megbízhatóak lettek az autók: a kétszer három nap alatt alig kellett néhányszor félbeszakítani a körözést. Ami az erősorrendet illeti, körvonalazódik, hogy a Mercedes most is az a csapat, amelyet a riválisoknak el kell kapniuk. Mindenkinek a fantáziáját izgatja az újszerű kormánymegoldás, amelyet jövőre már biztosan nem lehet használni, de a Mercedes azt üzente vele: arra is van kapacitása, hogy akár csak egy évre is kitaláljon valami forradalmi megoldást. Számomra itt érhető tetten a Formula 1 lényege: a folyamatos újítás, a szabályok folyamatos újragondolása, ami egyszerűen szenzációs. A teszteken a Mercedes teljesítette a legtöbb kört – Hamilton hat nap alatt hat nagydíjnyi távot ment –, ami fejfájást okozhat neki, hogy egy-egy apró hiba azért volt a motorral kapcsolatban. Második erőnek a Red Bullt látom, annak ellenére, hogy viszonylag sok volt náluk a megpördüléses kicsúszás, ami arra enged következtetni, hogy az autó kicsit nehezebben kezelhető – de az is lehet, hogy csak a határokat feszegették a pilóták. A Ferrarit teszem a harmadik helyre, és kíváncsi vagyok, mire lesz képes a Racing Point, amely a szabályok adta lehetőségeken belül maradva, de lekopírozta a tavalyi Mercit.”
Nyilván kíváncsiak voltunk arra is, hogy az ismert tévés szakember mit gondol a koronavírus miatti halasztásokról, törlésekről.
„A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto garanciákat vár a Libertytől, ami teljesen észszerű, hiszen nem szeretné, hogy a Ferrari szerelőket karanténba zárják Melbourne-ben. Ez főleg azután logikus, hogy törölték a MotoGP katari futamát és elhalasztották a thai versenyt. Az F1-ben kérdésessé vált a vietnámi verseny megrendezése és Bahreinnel kapcsolatban is rezeg a léc – úgyhogy az ügy nagyon komollyá kezd válni az első három futammal kapcsolatban, miközben Kínát már elhalasztották, vagy törölték.”