Felemás napja volt a kétszeres Európa-bajnok Kiss Norbertnek a kamion Európa-bajnokság hungaroringi futamának szombatján: délelőtt szárnyalt az edzéseken, a két versenyfutam azonban rajta kívül álló okokból nem úgy alakult, ahogyan tervezte.
De menjünk sorban!
Az első két szabadedzést simán megnyerte a Révész Racing pilótája, úgyhogy bizakodva várhatta az időmérő edzést, közben meg élvezte a szurkolók felé áradó szeretetét. Hiszen végre újra lehettek drukkerek a pályán, akik nyilván alig várták, hogy érezhessék a benzingőz semmihez sem fogható illatát, átéljék az autóversenyek hangulatát.
Nagy melegben zajlott az időmérő edzés, Kiss Norbert pedig fokozta a forró hangulatot, mert bár nem volt tökéletesen elégedett a gyors körével, a célnak megfelelt – megszerezte vele a pole pozícióból való indulás jogát. Ebben bízott, ezért dolgozott, bár tudta, a munkának csak a felét végezte el, hiszen a pontokat a versenyen elért eredményért osztják. A rajt után még úgy tűnt, minden rendben lesz, ám akkor következett a dráma: egy pukkanást hallott, és abban a pillanatban a kamionból elveszett az erő.
„Ötforintos hiba okozta a bajt, a turbócső lerobbant a helyéről, és attól kezdve tehetetlen voltam. A második futamra természetesen rendbe hozzuk az autót, és megpróbálom megtenni, amit meg lehet. A gázt nem veszem el, az biztos” – ígérte Kiss, és nem rajta múlt, hogy nem tudta teljesíteni az ígéretét.
A fordított rajtrácsos futamon a mezőny legvégéről, a 15. rajtkockából várhatta a lámpa szabad jelzését, és készen állt a harcra. Csakhogy… Csakhogy Steffen Faas balesetet szenvedett, fékhibája miatt szemből átszakította a gumibálát, a szalagkorlátot, és ledöntötte még a törmelékfogó kerítést is. A versenyző szerencsére sértetlenül megúszta az esetet, a kerítés azonban úgy összetört, hogy több mint másfél órán át javították, és végül az a döntés született, hogy biztonsági okokból nem indítják újra a futamot. Nyilván Kiss csalódott volt, hiszen neki feltett szándéka volt, hogy a dobogó közelébe kerül.
„Sajnálom, ez nem a mi napunk, de vasárnap új nap, megyünk tovább. A baleset pedig benne van a pakliban. Ilyenkor mondom azt, nem véletlenül van 160 km/órában korlátozva a végsebesség, ha ennél is gyorsabban mennénk – mert tudnánk –, még nagyobb bajok történhetnének. Ez is éppen elég nagy volt…”
A hungaroringi versenyhétvége vasárnap 2 versennyel folytatódik.
GYORSASÁGI KAMION EB, HUNGARORING
verseny: 1. Sascha Lenz (német, MAN) 25:50.522, 2. Hahn (német, Iveco) 9.917 másodperc hátrány, 3. Lacko (cseh, Freightliner) 10.783 mp h.