HU | EN
Hungaroringshop
Hungaroringshop

 

A járványhelyzetre való tekintettel a következő hetekben irodánk korlátozottan elérhető telefonon, ezért kérjük, hogy a gyorsabb ügyintézés érdekében a sales@hungaroring.hu email címen keressenek minket.

Elkezdődött a felújítás a Hungaroringen!

2015. szeptember 30. 14:21
Két hónapja még Formula–1-es autók száguldottak itt, most munkagépek marják az aszfaltot – a héten elkezdődtek a felújítási munkálatok a Hungaroringen. Az újraaszfaltozás az első, de elengedhetetlen – sőt egyenesen kötelező – lépés a felújítás folyamatában, amelynek során felmarják és újraaszfaltozzák a 4381 méteres aszfaltcsík felső, úgynevezett kopórétegét (ez 3-5 centiméternyi aszfaltot jelent), és kicserélik a rázóköveket. 

„A mérési munkálatok már a múlt héten elkezdődtek, az elmúlt két napban pedig a munkagépek is megindultak a boxutcában és a pályacsíkon – nyilatkozta Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója. – Az újraaszfaltozás a felújítás kötelező lépése, hiszen az aszfalt nagy része harmincéves, egyszerűen muszáj lecserélni. Ha az időjárás is engedi, az aszfaltozással még a tél beállta előtt végzünk, és tavasszal már csak az utómunkálatokra lesz szükség, de ha hirtelen hidegre fordul az időjárás, tavasszal akkor is be tudjuk fejezni munkát. Az április 24-ei túraautó-világbajnoki futam lesz az első nemzetközi verseny az új aszfalton, amelyet természetesen már korábban szeretnénk tesztelni.”

Gyulay Zsolt azt is elárulta, hogy a tervek szerint a felmart aszfaltot újrahasznosítják: a Hungaroringen belüli utak és a környékbeli települések úthálózatának javítására. 
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kérésére két kanyarba, a négyesbe és a tizenegyesbe speciális, dupla szélességű, kísérleti rázókő kerül majd, ami a rázókő-műfű kombinációt váltja ki, és nem csupán a Formula–1-es versenyzőknek, hanem például a motorosoknak is kedvez. 
A hungaroringi munkálatok során – amelyet a Swietelsky Magyarország Kft. végez el – először a rázóköveket és a szegélyköveket cserélik ki, azután marják fel a teljes pályacsíkot és aszfaltozzák újra a kopóréteget. 

S hogy miben különbözik egy versenypálya aszfaltja mondjuk egy autópálya aszfaltjától? 
Lényegében ugyanaz az aszfalt, csak sokkal szigorúbb előírások és normák vonatkoznak rá a szemcseméretet, illetve a felület hullámosságát illetően. Mindez azt jelenti, hogy a lehető legjobb minőségű, válogatott alapanyagokból összeállított, prémium kopóréteg kerül a pályacsíkra. A bedolgozás körülményei azok, amelyekben igazán különbözik ez az aszfaltozás a többitől: jóval több munkagéppel dolgoznak egyszerre annak érdekében, hogy a felület a lehető legegyenletesebb legyen, hogy utóbb ne lehessen látni például, hogy hány sávból tevődik össze az aszfalt a célegyenesben. 

Érdekesség, hogy az újraaszfaltozási munkálatok során felhasználnak: 2300 köbméter aszfaltot, 3970 méternyi szegélyt, 7500 darab vízelvezető szegélyt, 2400 darab rázókő-elemet. Ezen felül 52.000 négyzetméteren füvesítenek, 1680 négyzetméteren festik le a burkolatot és 3852 méteren a szegélykövet, 213 méter hosszan építenek gumifalat és 454 méteren szalagkorlátot – a felújítás első lépésének összköltsége pedig előreláthatólag több mint 500 millió forintra rúg majd. 






Hungaroring Sport Zrt. levelezési cím: H-2146 Mogyoród, Pf. 10. cím: 2146 Mogyoród, Hungaroring út 10.
Telefon.: +36 28 444 444 Fax: +36 28 441 860, E-mail: office@hungaroring.hu
©1986-2021 . hungaroring sport zrt. minden jog fenntartva. ©2021 formula one administration limited, a formula one group company. all rights reserved. f1 formula 1, f1 fia formula one world championship, formula 1, formula one f1 and translations thereof are trademarks of formula one licensing bv, a formula one group company. licensed by formula one administration limited, a formula one group company. all rights reserved
Adatkezelési nyilvántartási szám: NAIH-88004/2015.