HU | EN
Red Bull Air Race

 

Nagy Futam – nagy durranás!

2019. május 02. 08:29

Motorsportünnep a belváros szívében – immár hetedik alkalommal tartották meg a Nagy Futamot, amelyre ezúttal is több tízezer ember volt kíváncsi. Hosszú, tömött sorokban álltak a szurkolók az Andrássy út két oldalán, valamint az Erzsébet téren, és aki csak villanásnyi képeket látott a hátsó sorokból, az is megérezte az utcai parádé hangulatát, hiszen egy Formula–1-es autó hangjától már önmagában feláll az ember karján a szőr.
Több mint ötven versenygép bemutatózott a belvárosban: a Formula–1 mellett képviseltette magát a Formula E (az esemény és az ország történetében először), a rali, a ralikrossz, a tereprali, a Nascar, a gyorsasági és a drift szakág, és felvonultak persze klasszikus autók is…
„Büszkék vagyunk rá, hogy immár hetedik alkalommal rendezhetjük meg a Nagy Futamot a belvárosban, s örülök, hogy évről évre tízezrek kísérik figyelemmel a helyszínen a rendezvényt, amelynek célja, hogy a lehető legközelebb hozza a nézőkhöz az autósportot – mondta Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója. – A Hungaroring fő versenye minden évben a Formula–1, ezért is tartjuk nagyon fontosnak, hogy évről évre elhozzunk ide egy F1-es versenygépet, és nagyon érdekes látni a Formula E autót is, amely egy jövőbe mutató, elképesztően érdekes technika. S persze fontos, hogy az autósport ünnepén felvonul a magyar autósport színe-java, hiszen ők a mi hőseink. Ami a rendezést illeti, biztonság szempontjából egy ilyen rendezvénynek ugyanazoknak az előírásoknak kell megfelelnie, mintha a Hungaroringen tartanák, úgyhogy alapos előkészületeket igényel, de már már egyre nagyobb rutinja van benne a csapatunknak.”
Délelőtt megnyitották a Bazilika mögött felépített paddockot a nézők előtt, akik így a lehető legközelebbről vehették szemügyre a versenygépeket, sőt, amelyiknek a tulajdonosa megengedte, abba be is lehetett ülni. Ez is elképesztően izgalmas volt, de a valódi show csak ezután következett, 14 órakor ugyanis elrajtolt az első versenygép a belvárosi aszfalton.
A versenyzők örömautózást mutattak be, hiszen nem volt tét, nem volt rajtuk nyomás, volt viszont népes közönség, amely előtt bizonyíthatták tudásukat, és olyan trükköket is láthattunk, amilyeneket a versenypályán soha – amelyik autót lehetett, azt megpörgették a sofőrjeik a két visszafordítóban, fánkokat rajzolva az aszfaltra.
De nézzük, mi volt a vélemény versenyzői oldalról! Néhányuk nyilatkozatait gyűjtöttük csokorba.

Max Verstappen, az Aston Martin Red Bull Racing pilótája
„Második alkalommal vagyok itt a Nagy Futamon, és szívesen jöttem vissza, mert tavaly is nagy élmény volt az elkötelezett szurkolók előtt bemutatózni. Nagyon szeretik itt az autósportot, Budapest történelmi belvárosa pedig egyszerűen gyönyörű, ezért a Magyar Nagydíjra is mindig örömmel jövök.”

Jérome D'Ambrosio, az ABB FIA Formula E bajnokság résztvevője
„Az ilyen bemutatókat mi, pilóták is élvezzük, hiszen nincs rajtunk nyomás, számomra pedig különösen izgalmas, hogy valami teljesen újat mutathatok a magyar közönségnek, hiszen itt még nem láttak Formula E versenygépet, amely teljesen más, mint a többi, itt látható autó. Más a leszorítóerő, kisebb a tapadás, és persze a belvárosi pályák is nagy kihívás elé állítanak minket, nagyon kell figyelni, mert eléggé hepehupásak. Az Andrássy út simának számít azokhoz képest, ahol versenyezni szoktunk.”

Baumgartner Zsolt, hazánk eddigi egyetlen Formula–1-es pilótája
„Ismét nagyon jó élmény volt a Nagy Futam, nem maradt el a pörgés sem az autókkal, ami szerintem a nézőknek is tetszett. Ezúttal is Friesacherrel bemutatóztunk, akivel a kétüléses F1-es programot is csináljuk, úgyhogy igazán jó volt a hangulat. Azt is szeretem, hogy ilyenkor összegyűlik az autósport színe-java, remek beszélgetések zajlanak a paddockban. Találkoztam Alex Molinával, a Formula–1 live eventekért felelős vezetőjével is, ez egyrészt nagy támogatás a szervezőknek, másrészt biztosan ő is ellesett egy-két fogást a magyaroktól, mert a Nagy Futam remek esemény.”

Szabó Krisztián, a ralikrossz világbajnokság magyar résztvevője:
„Nagyon jó volt! Élveztem, nagyon sok barátommal és szurkolómmal találkoztam, rengeteg autogramot kiosztottam, s egyértelműen kiderült, hogy mióta a világbajnokságon megyek, kezdenek egyre inkább megismerni az emberek. Jó érzés, hogy ott lehettem a legnagyobbak között, és nagyon örültem, mert amikor a legnagyobb pilótáknak feltették a kérdést, hogy ha a paddock bármelyik autóját vezethetnék, melyik lenne az, akkor Verstappen és D'Ambrosio is az enyémet választotta.”

Michelisz Norbert, a WTCR-sorozat magyar Hyundai-pilótája
„Minden megtett méter hasznos egy versenyautó volánja mögött, s mi most néhány nappal még tovább élvezhetjük a magyar közönség szeretetét. A hétvégén a WTCR-futamra is sokan kijöttek, és szerencsére itt is sokan voltak kíváncsiak ránk.”

Tassi Attila, a WTCR magyar Honda-pilótája, a mezőny legfiatalabb tagja:
„Ez az első Nagy Futamom, és nagy élmény, hogy itt lehetek, bár nyilván az ilyen utcai parádék nem arra valók, hogy az ember száz százalékot hozzon ki magából, hanem arra, hogy a nézők jól érezzék magukat. A mi autónkkal nem engedélyezett a körzőzés, de ami tőlem telt, azt megtettem, hogy a szurkolók jól érezzék magukat a belvárosban.”

Kiss Norbert, a kamion Európa-bajnokság magyar versenyzője
„Jó volt látni, hogy a korlát mögött végig tömve volt az utca, nagyon jólesik nekünk, versenyzőknek, hogy ennyien érdeklődnek irántunk, hogy ennyien szeretnek minket és integetnek a rögtönzött pálya mellől.”

Nagy Dániel, a TCR Európa-kupa magyar versenyzője
„Amit tudtunk, megtettük az elsőkerékhajtású autókkal – persze, hozzá kell tenni, hogy ezek az éles versenyautóink, amelyekkel néhány héten belül újra versenyzünk, úgyhogy nem akartunk extra munkát adni a srácoknak. Harmadik alkalommal vagyok itt, mindig nagyszerű visszatérni.”

Turán Frigyes, az országos ralibajnokság résztvevője
„Nagyon jól éreztem magam, nagyon örülök, hogy itt lehettünk, mert kell ez a show a nézőknek és nekünk is. Szabadabb, lazább autózásról van itt szó, élményt szerzünk mi is, a szurkolók is. Igyekeztem látványosan, a biztonsági előírások betartásával autózni, és közben végig integetni a nézőknek.”

Szalay Balázs, terepraliversenyző, 14 alkalommal állt rajthoz a Dakar ralin.
„Nagyon jó, hogy évről évre ilyen sok ember előtt tudjuk bemutatni, miről is szól az autósport, s bár a mi autónkat nem kifejezetten aszfaltra tervezték, azért mindig nagyon élvezzük a Nagy Futamot. Bár én már javasoltam a rendezőknek, hogy építsünk egy ugratót a pályára, megértem, hogy az F1-es autó elég nehezen venné az akadályt” – viccelődött.





Hungaroring Sport Zrt. levelezési cím: H-2146 Mogyoród, Pf. 10. cím: 2146 Mogyoród, Hungaroring út 10.
Telefon.: +36 28 444 444 Fax: +36 28 441 860, E-mail: office@hungaroring.hu
©1986-2019 . hungaroring sport zrt. minden jog fenntartva. ©2019 formula one administration limited, a formula one group company. all rights reserved. f1 formula 1, f1 fia formula one world championship, formula 1, formula one f1 and translations thereof are trademarks of formula one licensing bv, a formula one group company. licensed by formula one administration limited, a formula one group company. all rights reserved
Adatkezelési nyilvántartási szám: NAIH-88004/2015.