Esett, mintha muszáj lenne. Egy kicsit olyan volt, mintha egyáltalán nem akarna elállni. Motorcsónakversenyt simán lehetett volna rendezni, Formula–1-es időmérő edzést azonban kevésbé. A pályát vízátfolyások tarkították, így a versenyirányításban az a döntés született, hogy előbb tíz, majd húsz perccel eltolták a Magyar Nagydíj kvalifikációját, amelyet 53.000 ember kísért figyelemmel a helyszínen.
Hatalmas torlódás alakult ki a pályán, hiszen tudták, jön az újabb zuhé, és nem is csalódtak – csakhamar következett megint a piros zászló. Először, de nem utoljára az edzés során, amelyet utóbb még háromszor kellett megszakítani: előbb Marcus Ericcson, majd Felipe Massa, végül pedig Ryo Harianto balesete miatt. És még csak az edzés első harmadánál, a Q1-nél tartottunk…A pole pozícióból való indulás jogát Nico Rosberg harcolta ki, aki az utolsó pillanatban „énekelte ki a sajtot” Lewis Hamilton szájából. A harmadik rajtkocka pedig az örökké vidám Daniel Ricciardóé lett.
„Kihívásokkal teli időmérés volt: a körülmények folyamatosan változtak, ami izgalmassá tette az edzést. A végén egészen elképesztő módon, szárazon autóztunk. Igazán jól sikerült az utolsó köröm – nagyon örülök neki” – nyilatkozta Nico Rosberg, akinek a leggyorsabb körét vizsgálták, mert Fernando Alonso kicsúszása miatt sárga zászlót lengettek, és nem volt biztos, hogy a német levette a lábát a gázról.
Utóbb a telemetria adatainak elemzése azt az eredményt hozta, hogy a versenyző lassított a nyolcas kanyarban, ezért nem kapott büntetést. A szombati nap sportdiplomáciai eseménye volt, hogy Bernie Ecclestone, a Formula–1 jogtulajdonosa találkozott Szijjártó Péter külügyminiszterrel, és előremutató megbeszélést folytattak egymással. A konklúziója a Formula–1 szempontjából az volt, hogy a hazánkban folyamatosan fejlődő és egyre inkább tért hódító autóipar presztízse miatt is nemzetgazdasági érdek, hogy a száguldó cirkusz mezőnye évről évre visszatérjen Magyarországra.
A szerződésünk, ugye, 2026-ig érvényes, s annak érdekében, hogy tartani tudjuk a színvonalat, elkezdődtek a felújítások. Az első lépés az újraaszfaltozás volt, de további fejlesztések várhatóak. „Látjuk, milyen sok ország akar futamot rendezni, a versenyek száma azonban bizonyos határon túl nem növelhető, ezért nekünk is lépést kell tartanunk a modern pályákkal. A jövő évi költségvetésből ötmilliárd forintot különítettek el a felújításokra, amelyek második lépése a lelátók és a közvetítőfülkék cseréje lesz, három-négy éven belül pedig további források bevonásával megújul az egész pálya. Ecclestone úr elégedett volt azzal, amit látott, mindig örömmel jön vissza Budapestre” – nyilatkozta Szijjártó Péter. Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója megerősítette, hogy a sporteseményeken túl a járműipari teszteké a jövő, s hogy a társaságnak továbbra is célja, hogy egész évben üzemelő látogatóközpontot alakítson ki a Hungaroringen. Ezért is nagyon pozitív a miniszter tavalyi bejelentése, és annak idei megerősítése. A társaság ugyanis készen áll arra, hogy a kormányzati célokat megvalósítsa.